Alt 1.
Som nybliven läkare jobbar jag över så gott som varje dag, lite för många renoveringsprojekt tar ytterligare tid, och den lilla tid jag har över efter detta vill jag helst ägna åt min familj och vänner, inte att städa. Så en städrobot vore onekligen en perfekt lösning!
 
Svar 1

Om jag inte vinner måste jag dammsuga. Men då måste jag först sätta hörselkåpor på barnen för att damsugaren låter som en jetmotor. Glömmer jag att leta reda på katten och släppa ut hon innan jag startat dammsugaren så river hon ner gardinerna i sina desperata försök att fly. Vilket göra att jag inte hinner ut och skotta det vita guldet som har bestämt sig att komma tillslut.
 
Alternativ 1.

Min fru är arg som ett bi, allt byggdamm har gett henne städmani. Försökte henne tillmötes gå, hänga upp hennes nya gardiner och fort skulle det gå! Jag borra, plugga o skruva...det sluta i panik med galen fruga. Brustet rör och vatten i mängder, hennes tålamod är snart till ända. Snälla hjälp mig nu att detta lösa, en städmaskin som kan dammet fånga och hennes hjärta åter fånga!!
 
Första frågan: 1. Spiral, kantig studs, utmed vägg, S-form, kantig spiral
Andra frågan: Därför att städning (enl. min sambo) är bästa förspelet :p
Problemet idag är att om man väl, efter läggning, städar, så har hon somnat när man är klar, så utan maskin är det en lose-lose och med maskinen förhoppningsvis en win-win :cool:

Mvh
Andreas
 
1.

Med en sån här kan ju ALL ledig tid läggas på renovering (roligt!!!) istället för städning (inte fullt lika roligt...). :)
 
Svar 1.
Med tre barn och två vuxna blir det en del smuts och damm. Tyvärr finns det även tre med allergi i familjen vilket gör att dammsugaren går dagligen. Blotta tanken på att spara alla dessa städtimmar varje vecka och istället kunna umgås eller hjälpa barnen med läxorna ger mig mys rys!
 
Svar 1.

Städning är något till jag inte duger,
hoppas på en robot som huset rent suger!


Min nuvarande robot (döpt Mothersucker SugBritt...) har efter många år gett upp hoppet och behöver ersättas med något bättre och modernare!
 
Svar 1. Två forskande föräldrar. Tre barn i varierande storlek. 1000 dammråttor i varierande storlek. Cleanmate skulle göra skillnad. //Eva
 
Småbarn, jobb och trasig bil, tidsplaneringen blir instabil.
Övertid och stress och svett, städning nedprioriteras lätt.
Stökigt hem med smuts och bacill, damm och skräp och diverse spill.
Ge mig städhjälp nu, jag ber! Mina lediga sekunder måste bli fler!


- Ode till en robotdammsugare, HerrPeter (2014)
 
Jag skulle vilja vinna den för att ge till min son som har stora öppna golvytor, 2 katter och en hund. Varannan vecka har han dessutom sina 2 barn. Jobbar natt som bagare så det vore ju smidigt att komma hem efter ett nattpass och slippa att städa det första han gör när han vaknar.
 
Svar 1

Ska lägga upp Youtubefilmer på när mina katter åker runt på dammsugaren.:D
 
Svar nr 1.

Robotens dammjakt

Dagen råder, det är tyst i huset, tyst i huset,
alla jobbar, släckta äro ljusen, äro ljusen.
Tipp tapp, tipp tapp, tippe-tippe-tipp-tapp, tipp, tipp, tapp.

Se, då krypa dammtussar upp ur vrårna, upp ur vrårna,
virvlar, dammar, smutsar ner på golvet, ner på golvet.
Tipp tapp, tipp tapp, tippe-tippe-tipp-tapp, tipp, tipp, tapp.

Tyst, så glider Cleanmate fram längs väggen, fram längs väggen,
studsar, vänder, tar så hela golvet, hela golvet.
Tipp tapp, tipp tapp, tippe-tippe-tipp-tapp, tipp, tipp, tapp.

Alla smulor, som folket låtit vara, låtit vara,
I en s-form, försvinner de så bara, de så bara.
Tipp tapp, tipp tapp, tippe-tippe-tipp-tapp, tipp, tipp, tapp.

Över trösklar, alla mattor i ordning ställa, ordning ställa.
Aja-baja, men ingen trappa trilla, "inte trilla"
Tipp tapp, tipp tapp, tippe-tippe-tipp-tapp, tipp, tipp, tapp.

Roboten, vandrar nu så sakta åter, sakta åter,
hem och laddas, för det är finns ingen vila, ingen vila.
Tipp tapp, tipp tapp, tippe-tippe-tipp-tapp, tipp, tipp, tapp.

Kvällen kommer. Snart hela familjen snälla, familjen snälla,
öppnar dörren, och trötta kommer åter, kommer åter
Tipp tapp, tipp tapp, tippe-tippe-tipp-tapp, tipp, tipp, tapp.

Inget dammkorn, fastnar mellan tårna, mellan tårna,
familjen glada, mer tid de har tillsammans, har tillsammans.
Tipp tapp, tipp tapp, tippe-tippe-tipp-tapp, tipp, tipp, tapp.

[Tomtarnas julnatt, originaltext Alfred Smedberg]
Ja, när framtiden flyttar in, får både dammtussar, katter och nissarna anpassa sig :)
 
Redigerat:
Svar: 1

Motivering: Cleanmate regerar. Övriga fabrikat "suger".
 
1. Spiral, kantig studs, utmed vägg, S-form, kantig spiral

Robotdammsugaren som jag och sonen byggde med Lego Mindstorm hade så dålig kapacitet, det var svårt att hitta en lösning på just sugandet. Förhoppningsvis gör en färdigbyggd dammsugare ett bättre jobb rent städmässigt!
 
Svar: 1

Vår vanliga dammsugare började lukta bränd elektronik och ville sedan inte starta mer (Vi misstänker att hunden kissat på den eftersom de inte är kompisar). Fick då börja använda handdammsugaren istället. Men eftersom batteriet bara räcker någon minut blir städningen ett evighetsprojekt. Testade då den hederliga sopborsten istället. Det gick bra tills vi en dag glömde sopborsten framme och hunden valde att finfördela borsten över hela nedervåningen. För att säkerställa robotdammsugarens överlevnad kommer den extrautrustas med ett litet paraply och en kruka kaktusar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.