Har det frestat på med frun sambon?

  • Vi skiljdes

    0 Röster 0,0%
  • Det kom efter

    0 Röster 0,0%
  • Antal röster
    18
Jag håller inte med, av de hus som varit med hittills gillade jag det här bäst! Med tanke på hur mycket det ofta blåser vid Skånekusten förstår jag helt familjen som ville lägga uteplats och entré i vindskyddat läge på andra sidan huset, men ja, mer fönster mot havet kunde man ju haft.
Snyggt hus, trevliga och gedigna materialval, platsbyggt kök med riktig trästomme, återanvända innerdörrar, flera alternativa uppvärmningskällor mm - jodå, det här gillade jag. Men för att välja en sådan avloppslösning ska man nog vara kretsloppsintresserad lite utöver det vanliga.

Men som vanligt undrar man - var kommer pengarna ifrån? Inte kan man väl få så bra betalt för ett hus i Skellefteå att man kan köpa strandtomt i Skåne och bygga ett sånt här hus - och dessutom vara ledig ett helt år?
 
Redigerat:
Arv :D
 
Gårdagens avsnitt var ngt helt annat än tidigare program. Fin inredning med stora gedigna fönsterbrädor, kul m kakel i fönstersmygarna MEN att bygga vid havet med denna enorma utsikt så för det första - för små fönster och dessutom med spröjs!!! Att se ut på ett rutigt hav istället för ett stort panoramafönster...det kändes fel. Vilken dröm att få tag i den tomten. Mitt hus skulle inte se ut som deras. Gillade det platsbyggda köket. Gediget. Stackars 17-åring som släpades 140 mil från vänner, skola o flickvän. Hade nog försökt vänta tills sonen tagit studenten och sen flyttat, men han lät ju lite mer positiv i slutet av programmet i alla fall.
 
Om man skall vara lite noga, det är över trettio år sedan man tog studenten i sverige. Däremot finns detta hemska kvar i Finland som har en av världens bästa skolor.
 
Jaja, gå färdigt gymnasiet då. :rolleyes:Hoppas det löste sig för honom. Svårt att flytta i den åldern.
 
steve5432 skrev:
Att ha stora fönster i ett badrum är väl aldrig bra? Möjligtvis om man bor på fjällen med majestätisk utsikt och inte en kotte i sikte. DÅ kan det ju bli hur trevligt som helst. Men i ett villaghetto, neee.
Eller om man är exhibitionist kanske ☺️?
 
Tycker också att det senaste programmet var jätte intressant att följa! Och jag tycker att huset gjorde dig väl på tomten, de hade ju (bortsett från spröjsen) ett mkt fint fönsterparti som vätte mot havet i köket.
Ett mkt varmt och harmoniskt hus 👍.
 
hoppas ni gör fler djupare reportage med dem som varit med. Bra initiativ. Det är kul att få en djupare teknisk inblick, då SVT valt en mer mänsklig approach som sändningsidé, som jag tycker är givande. Det breddar informationen och ger en annan inblick i byggandet, än bara det knastertorra, som jag tror att många här inne vurmar för. Speciellt intressant tycker jag huset i Lund hade varit att följa hur lite värme det kommer att gå åt. Dessutom var det ju inte riktigt färdigt när TV-avsnittet gick.
 
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
Jag har faktiskt något på G om huset i Lund. ;)
 
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
IngMatt
Huset vid havet, verkar vara fint sommarställe, jag kan tänka mig att det blir bra blåsigt och fuktigt där. Vad dom ska leva på efter flytten framgick inte?
 
Ovanligt tråkigt program om lägenheten. Det var ju inget bygge utan bara nytt ytskikt.
 
IngMatt
Stefan N skrev:
Ovanligt tråkigt program om lägenheten. Det var ju inget bygge utan bara nytt ytskikt.
Såg bara början och slutet, bygge av inredning möjligen och då har programmet falsk titel som ska vara bostadsdrömmar.
 
IngMatt
Såg den nu och var kul att hon fixat en snickare som senaste man, så praktiskt och billigt det kan bli :cool:
 
IngMatt
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.