Hej!
Vi har just skrivit kontrakt med Trivselhus ska bygga i Oskarshamn. Vi har utgått från kataloghus C:007 men gjort en del ändringar. Ska bli så spännande med bygget...

Tänkte kolla om det finns fler som bygger med Trivselhus, vill gärna utbyta erfarenheter. Än så länge är vi väldigt nöjda med dem.
 
Vi har byggt med TH, i Örebro. Vi flyttade in i mars/april 2013. Vår husblogg finns här:
http://nummeriv.blogspot.se/

Har du några frågor så är det bara att ställa dem.
 
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
Åh vilken fin blogg, kul att läsa. Ser att er köksplanlösning liknar vår... Vad vi jobbat med köket, vi blev inte så nöjda med de första förslagen från arkitekten... Vår offert är på runt 3,5 miljon för huset. Tomt, va, markarbeten tillkommer.
Får man fråga vad ert kostade?

Jag gissar att ni är jättenöjda med ert hus!
 
Vi ligger/låg i samma prisklass som ni...

Vi är nöjda. Men det blir alltid en kompromiss och visst ligger det mycket i uttrycket som säger att det krävs tre husbyggen innan man når perfektion. TH som leverantör har dock levererat till belåtenhet.

Vad har ni ändrat i C:007? Det ser ut att vara ett rymligt hus med bra förvaringslösningar. Vill du lägga ut era planlösningar?
 
vet inte om jag får eftersom de fortfarande "tillhör" Trivselhus tror jag... Men så småningom. Vi sneglade på ett hus vi hittade här i tråden, vi har öppnat upp från hallen mot köket så att man kan gå runt trappan och flyttat badrummet nere till kapprummet. Vi tog bort köksön och har i stället en halvö som sticker ut från ytterväggen med bardisk där spisen finns
Lite större vardagsrum (mannen har en stor ljudanläggning :) Uppe har vi gjort badrummet större och satt in bastu. Även hörnbadkar och större dusch. Och bäst av allt: Tvättnedkast från sovrummet ned i tvättstugan!
 
ginnfilt skrev:
Vi har byggt med TH, i Örebro. Vi flyttade in i mars/april 2013. Vår husblogg finns här:
[länk]

Har du några frågor så är det bara att ställa dem.
Var också inne och tittade på er blogg! Ni har verkligen byggt ett jätte fint hus, grattis! Älskar er trappa och vardagsrummet ser härligt ut med de stora fönsterpartierna! 👍
 
  • Gilla
ginnfilt
  • Laddar…
Jag tror nog att du kan lägga ut planlösningar utan att TH blir sura. Du kan ju klippa bort loggorna för säkerhets skull... ;)

När blir det byggstart? Följer ni vår cykel så drar det igång under senhösten? (Vi skrev entreprenadkontraktet i februari och gjöt grunden i början av oktober.)
 
Redigerat:
  • Gilla
kjf
  • Laddar…
Oj, vi som hoppas på att kunna flytta in före årsskiftet... Ja vi får se, snart ska vi söka bygglov i alla fall... Kontrakt skrev vi strax före nyår.

Ska bli så spännande det här...
 
Det kan säkert gå vägen, ni är lite före oss. Vi sökte bygglov i början av maj, slutbeställning i slutet av juni.

Att bygga över alla årets kalla månader var ingen höjdare sett till elförbrukningen så slipper ni det är det bra för kostnaden som följer med det.

Lycka till med allt! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.