Har ett hus som antagligen inte är vidgjort exteriört sedan det byggdes (reviterat med putsad grund).
Visste att fukten slog igenom källarväggarna när vi köpte för fyra år sedan och plockade därför bort allt organiskt.

Vi tänker anlita en grävare (som jag vet är sjukt skicklig) med liten maskin för att gräva bort kring de tre sidor av huset (avvaktar den sida som har dubbelgarageportar eftersom vi ändå på denna sida kommer att behöva renovera stödmurar, garageplatta mm).
Tänker sedan förhoppningsvis kunna använda den lev. grävaren rek. för själva jobbet (om offerten känns rimlig).

Vad ska vi tänka på? Tycker det finns så många olika bud och den tråd jag hittade här med länk var direkt förvirrande.

Var är ett rimligt löpmeter-riktpris? (ganska lätt att komma fram med grävare och ser inga stora problem i övrigt).

/Själv är bäste dräng....
 
Ett väldigt generellt pris är någonstans mellan 2-3000 kr/löpmetern beroende på grävdjup och metod.
 
  • Gilla
caroline2014
  • Laddar…
Kompletterande fundering, behöver man blästra bort all gammal påkletad asfalt?
/Caroline
 
Det stämmer att man behöver öppna upp det gamla asfaltskiktet, har ni tur så sitter det löst så ni inte behöver blästra. Det är inte heller növändigt att ta bort all asfalt, 30% räcker har jag för mig.
 
  • Gilla
caroline2014
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.