ska nog ta o ringa runt lite imorgon. verkar som eminenta dykt upp vid flertal tillfällen o de ser inte ut som de finns lika mycket hat mot dom på internet som för tex anticimex. Dock inga prislister heller vad jag kan se på sidan.
Ska framförallt prata med min bankkontakt imorgon o se vad han säger.
Han kan kanske rekommendera någon med.

spännande nu. köpa hus=)
 
Rekommendar fortfarande Anticimex (Malmö?) - Rickard tror jag att killen hette som besiktigade vårt hus.

OBM missade röta i flera fönster på ovanvåningen. De angav också fel orsak till läckaget på taket, så att onödiga reparationer gjordes av takfirman som la taket bara nåt år tidigare.
 
Hade Rickard från Anticimex på vår besiktning..
Tyvärr missade han bakfall i badrummet vilket vi nu är väldigt sura över... :(

Verkar inte som det finns någon i denna tråden som någon är riktigt nöjd över..
 
Uppdaterar tråden lite..

Finns de någon bra vid Helsingborgs hållet? Gäller enbart ett badrum
 
Kolla med Ingenjörsbyrån Bygg&Fastighet Syd AB. Dan gjorde energideklaration för vårt tidigare hus och gav ett mycket seriöst intryck. Bekanta rekommenderar honom efter tidigare huabesiktningar.

Baserad i Helsingborg
 
J Johan_86 skrev:
Kolla med Ingenjörsbyrån Bygg&Fastighet Syd AB. Dan gjorde energideklaration för vårt tidigare hus och gav ett mycket seriöst intryck. Bekanta rekommenderar honom efter tidigare huabesiktningar.

Baserad i Helsingborg
Tack men nej tack :) min bror anlitade honom och allt blev inte helt bra vid den besiktningen tyvärr.
 
Redigerat:
B björnen123 skrev:
Uppdaterar tråden lite..

Finns de någon bra vid Helsingborgs hållet? Gäller enbart ett badrum
Jag anlitade Byggnadsundersökningar AB för överlåtelsebesiktningen av mitt hus och blev riktigt nöjd. Är dock ett Malmöföretag men de tar nog jobb i Helsingborg.
 
Vi är nöjda med Peter från www.bpbyggkonsult.se,

Baserade i Oxie men utförde besiktningen öster om Trelleborg.
 
Behöver också tips nu på besiktningsman, vi har köpt ett ”1909-hus” som är tillbyggt och tilläggsisolerat. Vill ha en besiktningsman med kännedom om äldre hus och deras konstruktionstyper, därför känns det som Anticimex inte är något bra val då man inte vet vad man får.

Huset ligger utanför Helsingborg, jag har hittat två namn på SBR-lista, Benny Parhorn och Johan Hall, någon som har erfarenhet av dessa herrar?
 
Ringde till 3 lokala oberoende besiktningsmän, ingen svarade, det ena numret var det bars helt tyst i nån minut sen direkt till telefonsvarare, ett annat kunde det få signaler hur länge som helst.

Så jag ringde Anticimex, bad specifikt om en besman med lång erfarenhet och med kunskap om äldre hus.vi får se hur det går.
 
Uppdatering av läget:

Besiktningsmannen från Anticimex, Håkan Nilsson, kan jag rekommendera starkt. Väldigt seriös och noggrann! Huset är dock inte färdigbesiktat då krypgrunden inte kunde undersökas eftersom den var igenmurad. Ägaren ska öppna upp och Håkan kommer då tillbaka för att kontrollera i efterhand. Väldigt flexibel och tillmötesgående, väldigt kunnig inom byggmetoder, även för äldre hus.
 
  • Gilla
Anton75
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.