(Observera resårmadrass, ej resårbotten)

Jag ska skaffa ny säng, o brukar handla på IKEA och varit mkt nöjd med mina köp. Nu har jag kollat på sajter i USA som har mkt bra priser. Vill skaffa en kontinentalsäng o köper resårbottnarna i sverige, o kanske resten utomlands - om måtten stämmer. (Om det går att få frakt hem till Sverige för en vettig summa vet jag ej ännu)

Har två frågor,
Någon som köpt madrass från utlandet?
Vilka länder har generellt bästa sängarna? ...skulle tippa på Schweiz, Tyskland.

Jo jag vet att man bör provligga en säng... I sverige är det svårt att få tag i en resårmadrass i vidden 105cm, men utomlands kanske lättare. (ska ha 2st 105cm)
 
Redigerat:
105 cm?

Vi knallade bara in och köpte en hos lokala möbelfirman

Protte
 
Har enbart köpt i Sverige.
Vilka som har bästa sängarna?? Är en fråga om vad du vill betala och vilka krav du har utifrån vad som passar dig.
Så väljer du en madrass av bra kvalite så hittar du säkerligen den i Sverige också.
Ett sätt att få en hint om kvalite är att kolla vikten på madrasserna, mera fjädrar och bättre stoppmaterial så ökar vikten.
 
105 cm finns på flera ställen (inte IKEA).
Det finns ju även madrassmakare som tillverkar de mått du önskar. Vi gjorde så då vi behövde 210 cm långa. Inte alls överpriser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.