Alternativ 1.
Motivering:
Det kommer inom kort vara tre våningar att damsuga regelbundet här hemma. En familb om fem, plus en katt skapar orimligt mycket damm och smuts.
I nuläget konkar jag en stor och rejäl, konventionel damsugare upp och ner.
Med en robot kan jag fortsätta med detta. Dock med lyxen att en våning kommer vara skinande ren för jämnan.

May the vacuum be with you!
 
1.
men en sånär kan jag lägga mer tid på att renovera och mindre på att städa
 
Motivering: Vi står i begrepp att köpa ett 350 kvm stort hus, med en axel som skadats vid en halkolycka och som ska opereras Igen är just dammsugandet jättetufft för mig, för att slippa tjata hål i huvudet på min sambo och barn så skulle jag bli oerhört lättad om jag kunde vinna denna =) Trevlig helg!
 
1. Spiral, kantig studs, utmed vägg, S-form, kantig spiral

Eftersom ingen i familjen förutom 1½-åriga dottern gillar att dammsuga skulle en robotdammsugare vara perfekt. Dotterns flitiga städande skulle ge mer resultat om hon hade slangen ansluten till munstycket...
 
Akahigi
Svar: 1

Katterna hårar, och allt jobbande tar all tid. Man dammar ner själv också och det vore sjysst med grundstädning per automatik. Hoppas också på att katterna tar chansen att åka kattpermobil runt på dagarna, rätt mycket begärt att de ska gå runt manuellt hela dagarna medan familjen bjuder mig på SL-kort...
 
1. Spiral, kantig studs, utmed vägg, S-form, kantig spiral

Jag och sambon har nyligen köpt hus och vi har börjat insett att våran 8år gamla dammsugare från Ica för 299kr inte riktigt håller måttet. En Cleanmate skulle göra livet kortare för ICAs dammsugare men förlänga vårat..
 
Svar nummer 1.

Är helt hopplös på att dammsuga, nu när det ryktas om att det skall komma en liten en och svärmor kommer vara betydligt. Mycket mer i huset kommer jag inte hinna att dammsuga inför varje gång hon skall komma... Snälla Byggahus hjälp mig hålla en sund bekantskap med svärmor.
/Lars
 
1. Svar nummer 1.

i flera år har jag velat ha en robotdammsugare men då vi sparat varenda liten krona till vårt drömhus har vi inte haft möjlighet att köpa någon. Nu är drömhuset köpt och vad skulle passa bättre in nu än att få chansen att vinna en robotdammsugare som kan dansa fram i vårt fina hus tillsammans med mig?
 
S
Svar: 1 Spiral, kantig studs, utmed vägg, S-form, kantig spiral

Då vi idagsläget försöker få ordning på det sista i badrummet innan vi skall få vårt första barn, skulle en robot spara tid.
Så kan vi fokusera på att färdigställa det sista inför tillskottet i mars.
 
1. Spiral, kantig studs, utmed vägg, S-form, kantig spiral

Jag och min sambo skulle bara ha en temporär liten dammsugare eftersom vi bara skulle bo tillsammans ett lite tag i hennes etta innan vi hittade vårt hus. 300kr på ÖB kostade möget som sög från början, i dubbel bemärkelse för nu suger den knappt längre, och slangen blir bara kortare eftersom det går hål på den så man får kapa av en bit och fästa igen med silvertejp. Man får slå en knut på sladden för att den inte ska åka in, filtret är så genomfyllt att det knappt går att tömma och den låter som ett jetplan. Den temporära lösningen har fått duga i fem år nu och vi har äntligen hittat vårt hus men med alla kostnader som kommer med huset fasar jag att vi ska behöva ta med oss eländesmaskinen tills vi betat av absoluta toppen på prioriteringslistan. Snälla hjälp oss.

uploadfromtaptalk1393057636086.jpg
 
:wow: Denna UUUNDERBARA söta lilla dammsugaren hade varit helt perfekt i mitt hem då jag är rörelsehindrad och svårt att städa själv och med 4 ulliga gulliga katter i hemmet också så behövs det dammsugas varje dag, vilket jag tyvärr inte klarar av att göra, och eftersom jag är ensamstående också så har jag ingen direkt hjälp heller :(

Så jag skulle hamna i sjunde himlen om jag var den lyckliga och vann denna "lilla kompis" så skulle min vardag se betydligt bättre ut än den gör i dag! :)

Och eftersom rätt alternativ är 1 dvs. Spiral, kantig studs, utmed vägg, S-form, kantig spiral så kommer det att ge ett heeelt perfekt resultat i mitt hem (y)
 
1. Spiral, kantig studs, utmed vägg, S-form, kantig spiral

Jag vill ha min kära sambo att gosa med så en Cleanmate QQ2 kommer att ge oss mer tid över för det väsentliga ;-)
 
Svar1.
Som nybliven 3barns mor och ett 320kvm stort hus så hade det varit skönt att slippa handdammsugare. Eller rättare sagt hinna dammsuga över huvudtaget!
 
Fråga 1 - Alternativ 1
Fråga 2 - Som så många andra på forumet så är problemet att dom två barnen drar in skit konstant. Dessutom ligger ett av deras sovrum i direkt anslutning till hallen/skohyllan, så den minsta går genom indraget grus flera gånger om dagen vilket leder till ett konstant knaster under fötterna i större delen av bostaden inkl. hennes rum då skiten dras ju i båda riktningarna :(
Sambon (hon som ändå gillar att städa) jobbar på annan ort och sover väldigt mycket borta så städningen hamnar på mig som studerar och att kunna lägga den extra tid en robotdammsugare skulle frigöra på studierna och barnen skulle vara guld värt!
 
Svar: 1. Spiral, kantig studs, utmed vägg, S-form, kantig spiral

Cleanmate skulle lösa alla råttproblem! Cleanmate får arbeta inne med att äta "råttor", medans katterna får hålla på utomhus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.