Har installerat en kassett i öppna spisen och skall försöka återställa väggen. Jag trodde det var en strukturtapet som var målad, men det är istället någon form av struktur i färgen. Som att färgen har blandats med klumpar och trådar, eller liknande.

Hur gör jag för att få till samma yta på det putsade området, så att man inte ser skarven? Jag vill helst slippa slipa/spackla hela väggen slät utan helst bara spackla det putsade området och måla med färg blandad med något som ger liknande struktur.

Textur1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Textur2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Slätat med en långhårig roller?
 
Ja, det är det nog faktiskt. Kanske t.o.m. funkar att dutta med en trasa och flödigt med färg. Jag skall nog prova på en bit kartong.
 
Ser lite onekligen chunky ut, jag gissar på Strukturfärg.
 
:D ha! jag råkade faktiskt skriva Pizzeriafärg först men han rätta mig.
 
Jag letade lite efter strukturmedel, men det är bara sand o likn verkar det som. Jag lyckades istället få ganska bra struktur genom att måla flödigt och dutta med stor pensel, och blåsa med hårtork :)

I släpljus ser man skillnaden rätt tydligt, men just där ovan spisen ligger ljuset rakt på.

pizzaputs2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har använt några pulver och blandat i färgen, med olika storlekar på strukturen. Den med grövst storlek blev för grovt.
Nån gång testade jag sand från sandlådan, blev hyfsat bra, men en ganska finkornigt struktur.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.