Hej !
Är det någon som erfarenheter av att köpa vedpanna direkt från Polen ?
Tex en Atmos DC 40GS kostar ca 23000 kr inkl frakt med Schenker.
www.kotly.com/sklep/product_info.php?cPath=27&products_id=330
och i Sverige kostar den 39000 kr + frakt enligt www.atmos.se.
Garantier etc kanske man inte kan räkna med om man köper från Polen, men 16000 kr är ju mycket pengar.

Mvh Peter
 
Bra pris.Det är väl bara att slå till :)
 
Precis den info jag ville hitta. Har tidigare letat panna i Danmark (www.hedestoker.dk / www.vvsweb.dk) men inte hittat Atmos Generator utan bara den billigare D[ch345]evoplyn. Blir till att lägga in en beställning när pannrummet är färdigbyggt!
 
Lånar tråden lite.
Är det någon som kollat priser på att köpa en österrikare (ETA, Hargassner eller Fröling) från t.ex Polen?
Jag tänker installera den själv och kanske till och med hämta den själv om det skulle vara värt det.
 
L
Ring P Norrbin på fröling, han säljer mer än gärna till nettopriser direkt till slutkund.
Kan aldrig bli billigare att själv åka till polen och hämta, glöm det.
Att det sedan blir problem att hitta långsiktiga ÅF i sverige kanske inte är
ett problem för er.
 
Redigerat:
  • Gilla
jensaro och 2 till
  • Laddar…
Satsa på nån av dom svenska återförsäljarna. Ring Andreas (ETA) eller Marcus (Hargassner).
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Jag var mest nyfiken om det var en såpass stor prisskillnad som på IKEA i olika länder.
Men jag uppskattar så klart de svenska ÅF som tror på den svenska marknaden. :)
Med största sannolikhet så skulle jag inte åkt och hämtat en österrikare utomlands oavsett om den kostat 20000:- mindre eftersom detta var mer av ett infall. Men som sagt, nyfikenheten består. :)
 
L
En typisk "vedpanneköpare" ringer oss ungefär 10 gånger innan det brinner i pannan,
förmodligen några gånger senare också. ;)
Det man betalar för är att någon ska finnas där och svara i andra änden.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
rca1959 och 1 till
  • Laddar…
_lynx_ skrev:
En typisk "vedpanneköpare" ringer oss ungefär 10 gånger innan det brinner i pannan,
förmodligen några gånger senare också. ;)
Det man betalar för är att någon ska finnas där och svara i andra änden.

Andreas, Biovärme Sverige
kostar det 16000 ?
 
  • Haha
  • Gilla
tobiast och 1 till
  • Laddar…
L
Elkludde skrev:
kostar det 16000 ?
Ja minst, och många framförallt våra kunder anser det vara värt de.
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 1 till
  • Laddar…
Jag tror faktiskt inte en import av en sådan panna är möjlig från polen. Dels så säljs inte Hargassner eller ETA i polen och dels så är tillverkarna ganska noga med eftermarknaden och nöjda kunder (med undantag för Fröling då) så jag är ganska övertygad om att dom aldrig skulle låta en webshop börja kränga pannorna till nära inpå nettopriser såsom Kotly eller Rinkaby rör.
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 1 till
  • Laddar…
analog skrev:
Jag tror faktiskt inte en import av en sådan panna är möjlig från polen. Dels så säljs inte Hargassner eller ETA i polen och dels så är tillverkarna ganska noga med eftermarknaden och nöjda kunder (med undantag för Fröling då) så jag är ganska övertygad om att dom aldrig skulle låta en webshop börja kränga pannorna till nära inpå nettopriser såsom Kotly eller Rinkaby rör.
Så här dagen efter att frågan kom upp så är jag helt övertygad om att du har rätt. Om folk skulle göra misstag med inkopplingar och annat när de hempular så resulterar ju det bara i dålig pr för företaget i fråga.
 
Drömhus2012 skrev:
Så här dagen efter att frågan kom upp så är jag helt övertygad om att du har rätt. Om folk skulle göra misstag med inkopplingar och annat när de hempular så resulterar ju det bara i dålig pr för företaget i fråga.
Här finns online från Polen

http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=56&t=116251
 
D09
Som nybörjare kan jag intyga att man terroriserar leverantören med frågor innan, under och efter installation..

Förhoppningsvis tar man tillvara på frågorna och sammanställer det så att andra drar nytta av fråga - svar för att minska belastningen på sikt andra vedpanneköpare har mer förkunskaper.

Jag har säkert ställt 200 frågor till min leverantör och fått svar inom en timme på frågorna. =)
 
  • Gilla
_VVS_ och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.