Snälla, är de ngn som kan hjälpa mig med detta? Hur gör man? Mina grabbar på drygt 2,5 och drygt 4 år har detta som stor önskan till då vi ska göra om i deras rum.

Tacksam för svar : )
 
Okej, spontant hade jag gjort så här: Jag hada använt mdf och sågat ur två stora bakhjul och två mindre framhjul. Dessa kan du såga ur "ekrar" i så den som ligger i underslafen inte blir helt instängd. På den sidan av överslafen där stegen inte är kan du göra själva traktorhytten med utsågade fönster åt sidorna och bakåt. Från "hytten" monterar du mdf-skivor som blir som sidan på huven.
Det blir alltså däck, hytt och motorhuv. Detaljerna kan du strunta i tycker jag. Kolla bilden så förstår hur jag tänker :) ImageUploadedByByggahus.se1393006599.673088.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Jag hade gjort som ovan men använt väggen bakom till att måla hytten samt lite lantbruksmiljö.

Edit

Delar dom rum?

Gör en cool våningssäng den en sover på taket och den andra i hytten?
 
Redigerat:
Jag troooor jag förstår hur du menar (bödde)

Jo dom delar rum och tänker ha ngn form av våning säng, den får ju se ut lite hursomhelst. (d09)



Vill att de blir stilrent på samma gång och inte för mkt detaljer/plotter :D

Gud vad kul med tips och förslag och ideer, fler mottages gärna :)


Är även ute efter en tapet med härliga illurstrationer med älgar, moln, regnbågar och träd samt kanske ngn traktor lr grävmaskin lr lastbil lr ngt.
Finns de ngn med konstnärliga anlag här som kan hjälpa?
 
D09 skrev:
Delar dom rum?

Gör en cool våningssäng den en sover på taket och den andra i hytten?

Svar igen

Förresten om en ska sova i hytten o en på taket, hur ska man få utforma de hela? Vill helst rymmas brevid på den nedre sängen så ja kan läsa god natt sagor.. och en rejäl säng grind så inte äldre sonen rullar ner på natten.
 
D09
Ewak skrev:
Jag troooor jag förstår hur du menar (bödde)

Jo dom delar rum och tänker ha ngn form av våning säng, den får ju se ut lite hursomhelst. (d09)



Vill att de blir stilrent på samma gång och inte för mkt detaljer/plotter :D

Gud vad kul med tips och förslag och ideer, fler mottages gärna :)


Är även ute efter en tapet med härliga illurstrationer med älgar, moln, regnbågar och träd samt kanske ngn traktor lr grävmaskin lr lastbil lr ngt.
Finns de ngn med konstnärliga anlag här som kan hjälpa?
Finns ju fototapet, gör hela väggen till en härlig landsbyggd med åker etc
 
D09
Ewak skrev:
Svar igen

Förresten om en ska sova i hytten o en på taket, hur ska man få utforma de hela? Vill helst rymmas brevid på den nedre sängen så ja kan läsa god natt sagor.. och en rejäl säng grind så inte äldre sonen rullar ner på natten.
En dubbelsäng ala ferguson ;)

Dvs en bred traktor, kan nog bli kiv vem som ska sova i hytten etc annars he he

Hade jag gjort en våningsäng så hade det väl blivit något sånt ha ha ursäkta mina kladdar, inte lätt med ipad och en unge som sover brevid. ( sparkas ) krävs ju iofs lite yta även om minsta inte behöver lika mycket...

Här blir den inte allt för hög och får extra förvaring lite här o var, även en kul klätterställning ;)

ImageUploadedByByggahus.se1393014606.639765.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1393014614.523781.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ekblom
  • Laddar…
Läckert! Du är inte dåligt på de där ser jag, när du lyckas göra det så där rackarns bra över telefonen!! Mer förslag är förstås välkomna, tänker mest så man har ngt att jämföra med :D

Varje förslag är guld värt :D:D:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.