Y
Det lät logiskt. Jag använde allt mer tekniken att lägga färgklickar längst med brädorna, för sedan kunna göra långa strykningar. Färgen i penseln tog så snabbt slut annars.

Kanske pröva det sen. Såg att det inte var riktigt täckt överallt så behöver nog ta hela ändå.
 
Sen brukar jag mellanslipa med fint sandpapper (kanske korn 300) och våttorka. Då får du bort ev damm o skräp inför slutstrykningen. Kom också ihåg att tvätta ur en ny roller annars får du garanterat lugg i färgen
 
Y
Jag glömde färgburken utan lock en natt... Vilken effekt får detta?

För senaste svepet torkade oväntat fort och blev återigen stripigt slutresultat... glad som jag var då jag trodde mig gjorde sista ingreppet för fönster-eländet...

Nu har jag slipat ner med 320 och 400 papper, redo att målas men vill inte måla med en skrotburk ifall den natten påverkat färgen.
 
Är färgen vattenlöslig bör du kunna spä färgen med några droppar vatten o blanda väl
 
Y
Så med andra ord så har den dunstat och blivit mer koncentrerad/mer snabbtorkad?

Jag och färg, lär ju aldrig bli bra om jag ska på känna blanda i vatten.. hehe
 
Y
Fick totalt ilskeutbrott nu och sölade värre än någonsin....

Det ser ju rätt bra ut när man slipat ner det med finpapper... Det skulle inte funka att lägga klarlack ovanpå det istället för måla om och om och om?
 
Näe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.