Äntligen så är huset på plats kom i måndags och veckan innan på fredagen gjöts grunden....! Huset är från Vallsjöhus och är det någon som har några funderingar eller frågor så hör av er.

//Veronica
 
Skaffa en hemsida och dokumentera bygget! :)
 
Calle Anka - Dom har ju redan en hemsida... bara att efter uppdateringen så är hemsidorna längst ner på inläggen istället för till vänster :-*
 
Calle Anka skrev:
Skaffa en hemsida och dokumentera bygget! :)

Böjade fundera om länken hade försvunnit på min profil men den är ju nedaför numera :)! Där finns det foto från allra första början.


//Veronica
 
Sorry I stand corrected! Tar tid att vänja sig vid det nya forumet! ;D
Härlig utsikt förresten.....själv skall man träffa markentreprenören nästan vecka för att schaktningen skall påbörjas....vårt hus kommer vecka 1!!!
 
Tjenare!

Vårt kontrakt med Vallsjöhus i Norrköping är snart i land (förhoppningsvis). Ska ni visa ert hus och i sådanafall hur mycket har ni fått i visningsersättning??

Till Calle Anka: har för mig att du bygger i Svärtinge! vilken markentreprenör använder du??
 
Hej!

Vi har inte fått någon förfrågan angående visning, vet ej heller om det är av intresse från dom, vi har ritat huset själva och det är inte likt någon av deras kataloghus.
Vi får se om de vill att vi ska göra det, återkommer om det blir aktuellt.
//Veronica

matbr107 skrev:
Tjenare!

Vårt kontrakt med Vallsjöhus i Norrköping är snart i land (förhoppningsvis). Ska ni visa ert hus och i sådanafall hur mycket har ni fått i visningsersättning??

Till Calle Anka: har för mig att du bygger i Svärtinge! vilken markentreprenör använder du??
 
matbr107 skrev:
Tjenare!

Vårt kontrakt med Vallsjöhus i Norrköping är snart i land (förhoppningsvis). Ska ni visa ert hus och i sådanafall hur mycket har ni fått i visningsersättning??

Till Calle Anka: har för mig att du bygger i Svärtinge! vilken markentreprenör använder du??
Det blir Persson Markentreprenad, Svärtinge....börjar schakten om 2 veckor....hoppas mildvädret håller i sig....och INGET regn!
 
Härligt, grattis!!!

Måste fråga bara - måste inte grunden brinna innan man monterar huset på? Eller går det bra ändå? Såg att huset kom bara dagarna efter gjutningen av grunden.
 
Så härligt :) :) :) tänk när vi kommer så långt !!! Vi ska troligen börja schakta om ett par veckor ! ! men jag undrar oxå om grunden...kan man sätta huset på plats sååå fort ??? Vårt hus levereras vecka 1 så det är ju en lång tid från det att grunden gjorts.
 
Sophia skrev:
Härligt, grattis!!!

Måste fråga bara - måste inte grunden brinna innan man monterar huset på? Eller går det bra ändå? Såg att huset kom bara dagarna efter gjutningen av grunden.
Det snabbaste är 3 dagar tror jag.....sen kan man ställa på huset. Men sen måste ju eländet torka ut....i 3 månader eller så.

Noterar att du är uppe 06.30 på en söndag....förbereder fars dags kaffet förstås  ;)
 
Calle Anka skrev:
[quote author=Sophia link=1130959624/0#8 date=1131863410]
Noterar att du är uppe 06.30 på en söndag....förbereder fars dags kaffet förstås  ;)
Hade precis kommit hem från jobbet. [smiley=shocked.gif] Vaknade 15.30 till en serverad farsdagmiddag hos grannarna (tillika svärföräldrarna)! ;D
 
Calle Anka skrev:
[quote author=Sophia link=1130959624/0#8 date=1131863410]Härligt, grattis!!!

Måste fråga bara - måste inte grunden brinna innan man monterar huset på? Eller går det bra ändå? Såg att huset kom bara dagarna efter gjutningen av grunden.
Det snabbaste är 3 dagar tror jag.....sen kan man ställa på huset. Men sen måste ju eländet torka ut....i 3 månader eller så[/quote]

Men vänta nu....  räcker det med 3 dagar ..? kan man "ställa dit" huset sen..? sen då?  kan man fortsätta bygga så länge man inte lägger golvet (typ parkett) eller hur menar du nyu då??
 
Precis....betongen härdar ju snabbt men fukten finns kvar och fuktkvoten måste mätas och vara OK innan man lägger t ex ekparketten. Detta tar sin lilla tid. Innerväggar och annat kan du klara av under tiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.