Jag måste ha hjälp att slipa ner en upphöjning på ett betonggolv. Upphöjningen går genom hela rummet och man måste nog slipa ner ca 1 m brett och 4 m långt.

På båda sidor upphöjningen är golvet i samma nivå.

På högsta stället är det kanske 3-4 mm som måste slipas ner.

Hur lång tid kan det ta? Tänkte så man vet lite innan man anlitar någon.
 
T
Eller så hyr du en betongslip och gör det själv!
 
Jag väljer att jobbar under tiden och låta någon kunnig slipa golvet :)
 
Hyr du en betongslip (som ser ut som en vinkelslip) tar det dig en halvtimma-timme att fixa det där.
 
MathiasS skrev:
Hyr du en betongslip (som ser ut som en vinkelslip) tar det dig en halvtimma-timme att fixa det där.
....och en dammsugare för det dammar djävulskt annars.....
 
Men om det tar en halvtimme för mig borde det gå minst lika fort för en som jobbar med det dagligen. :) Så det borde nog inte bli så dyrt. Får se imorgon, ska ringa runt lite.
 
nja jag tror inte att du sliper ner det där med en flex betongslip på en halvtimme, har själv provat och det biter inte alls mycket när det är bulor som ska bort.
 
Är det 4mm över 4kvm så nej, det håller jag med om. Men om det är just bulor som är så höga så funkar det.

Ta en bild så är det lättare att förstå omfattningen av arbetet!
 
Nu var det gjort. det tog under 1 timme för de som var här :) De slipade med någon form av golv vinkelslip kopplad till en dammsugare.
 
ok var den röd? iså fall var det nog en Flex betongslip, då gick det bra för dom
 
Det var nog en röd maskin. Nu lagt klart golvet och det blev stabilt :)
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.