Hej!
Jag har köpt (svin)dyra fönster i allmogestil från Georg von Schmalensees butik Snickarglädje i Gamla Stan. Såg ut som fan när de kom, snett och vint och skrutt helt enkelt.

När man påtalar detta från Georg möts man inte av förståelse eller dialog. Han säger att de ska vara så. Punkt.

Kan inte rekommendera denna snubbe överhuvudtaget. Köp era fönster någon annanstans, eller direkt från fabrik.
 
Du bör precisera anmärkningarna lite i tråden. Lägg gärna in en bild eller två. Olika personer kan ha ganska olika uppfattningar om vad som ser ut som skrutt.

Var det fönstren som sådana som är dåliga eller monteringen? Monterade samma firma?
 
Måste faktiskt försvara Georg/Snickarglädje. Jag köpte ett spröjsat parti 20x38 en pardörr och två fönster glasat hela vägen, jätte fina, fint glas och jag hade nog inget att klaga på, skönt att man kan få så fina fönster målat med linoljefärg och med riktigt kitt det finns ju nästan ingen som jobbar så. Nä hos mig har dom plus.. Dyrt? klart att 36 papp är mycket pengar men hade jag köpt från allarängen eller någon annnan hade det inte kostat mindre och då hade jag fått måla själv om det skulle vara linoljefärg..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.