Hej!

Fick en offert på elradiatorer från min elektriker till de rum vi renoverat i etapp 1....

Insåg att om jag köper samma radiatorer själv via elbutik.se (LVI) och Clas Ohlson (Adax) så tjänar jag 2500kr!

Finns det fler butiker i stil med elbutik.se på nätet som man kan jämföra priser hos?
Någon som kan tipsa om bra billiga radiatorer med elektronisk termostat?

/Ingenjören
 
Om du funderar på oljefylda element så se till att de har dubbla termostater/överhettningsskydd bara. Det har hänt lite för många gånger att överhettningsskyddet har klickat i lågpriselement och het olja är inte vad man vill ha på golvet eller i möbler. I synnerhet inte polyestermöbler. I värsta fall har det slutat med brandkår
 
RoTe
Coop forum har vi handlat ett antal oljefyllda radiatorer från.
 
Hej igen!

Tack för tipsen men jag är mera ute efter någon butik som säljer kvalitetselement till lägre priser än vad jag skulle få ge via elektrikern. Den enda jag har hittat är Elbutik.se, de är klart billigare än min elektriker men det vore kul att jämföra med ytterligare någon!

/Ingenjören

 
http://www.aeservice.nu/

Vet inte hur de ligger till i pris...men de har kvalitets radiatorer och ger en liten (5%) mängdrabatt.
 
Sedan är ju frågan om elektrikern tillåter att du köper annat än av honom?

Om vi antar att vi pratar om radiatorer för fast inkoppling så försvinner ju lite av vitsen med att anlita en elektriker om du ialla fall bryter mot reglerna och kopplar in radiartorn själv.
 
Jag har köpt bra oljefyllda element till justa priser på ByggMax. Både 240 och 400 V. De finns på många orter.

http://www.byggmax.se/
 
Hej Hempularen!

Min elektriker är en sund människa som inte protesterar om jag köper vissa produkter själv för att spara pengar. Det gäller naturligtvis bara produkter som han rekommenderar. Jag har förståelse för att elektriker (och andra) knorrar om de måste installera skräp och sedan ansvara för jobbet men så är inte fallet.

De flesta människor köper väl inte tvättmaskin, handukstork, bubbelbad etc via sin elektriker trots att han sedan får göra den fasta installationen? Varför skulle det vara anorlunda med elradiatorer?

Jag har inget emot att betala hantverkaren skäligt för deras kunskap och arbete under de timmar han/hon lägger ner men har svårt att förstå varför jag skall betala överpris på komponenter via dem!

2500kr för ett antal radiatorer i "vinst" om jag köper dem själv! För att tjäna in de pengarna efter skatt behöver jag jobba många timmar....

/Ingenjören

PS Tack Grunt! Det var sådana tips jag var ute efter!
 
Jula har Gnosjö's oljefyllda element med elektronisk termostat till bra pris. Har mycket bra erfarenhet av Gnosjöelementen så dom kan jag rekommendera.
Kolla på www.jula.se
 
galento
Hos knifab.com har vi köpt Tego radiatorer,vi funderade en del om vi skulle välja oljefyllt eller inte men eftersom vi stödeldar med ved valde vi vanliga radiatorer.Komforten i dessa är ljusår bättre jämfört med de "gamla" bimetall-modellerna,jämn och tyst värme,reagerar snabbt vid tillskott av annan värme ex.sol,vedeldning.
 
ÖB har shyssta Gnosjö element. Billiga... Vet dock ej pris....
 
Överskottsbolaget!

Jag har köpt el elementen, oljefyllda till hela huset på ÖB, är supernöjd... billiga och verkar dra ganska snålt med ström.

450 spenn för ett på 1000 W och 240 V
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.