Hej
Är 6000 kr ett ok pris för bilning av en kvadrat meter golvdel, nivå höjd ca 5 cm?
 
Är det betong, eller flytspackel?
 
betong, lägenhet
 
6000/500kr/Tim=12 timmars arbete för att bila bort 5cm överbetong på 1kvm uppfattar jag dig rätt?
I så fall må jag tycka att det är aningen i överkant åtminstone om vi inte snackar Sthlm city priser..
Men det kan ju såklart vara annat som fördyrar, vad ska du göra?
 
Det är en hantverkare som har bilat bort en bit för att kunna lägga träparkett golv, jag tycker ochså att det låter dyrt, det är inte i sthlm, har fått en räkning nu på 6000 kr =( (bara för bilningen)
 
Maskinhyra, körtid till och från hyresaffären, körtid tillochfrån dig osv osv......hur länge höll han på då?
 
Spagna skrev:
Det är en hantverkare som har bilat bort en bit för att kunna lägga träparkett golv, jag tycker ochså att det låter dyrt, det är inte i sthlm, har fått en räkning nu på 6000 kr =( (bara för bilningen)
Efter att han bilat måste väl ytan ha flytspacklats eller något?
omöjligt att bila så det blir tillräckligt slätt för att kunna lägga golv
 
Har han burit ner betongen 6 trappor utan hiss och lagt i ex en byggsäck som ska hämtas och betalas för?

Hämtat och lämnat maskin på hyrfirma?


Är det bara bilningen låter det dyrt!
 
  • Gilla
Spagna
  • Laddar…
Fast hur man än vrider och vänder på det så känns det tufft att få det arbetet att räcka längre än några timmar.
Om det är typ primning och flytspackling så ska det väl för tusan stå det på fakturan, och borde också vara lite material på det.
Jag hade nog tagit upp det med entreprenören i alla fall..
 
problemet är att jag inte har kunnat varit i lght när han renoverat, så jag vet inte hur många timmar det tagit att bila, hantverkaren säger att bara bilningen är 6000kr.
 
Vad hade ni avtalat??
 
Hantverkaren sa att det kostar 6000kr och det var synd att jag inte kolla med en annan firma, jag lär mig av mina misstag ;-)
 
Spagna skrev:
Hantverkaren sa att det kostar 6000kr och det var synd att jag inte kolla med en annan firma, jag lär mig av mina misstag ;-)
Har han sagt att det kostar 6000 kr och du accepterat det är det ju det som gäller.

Man kan inte börja fundera efteråt om det var dyrt eller inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.