Underverket är en plattenheber, även kallad plattenlift.
Jag köpte på E-bay och valde en helt ny, ett företag som verkade rekorderligt och en sort som såg stabil ut.
Jag kommunicerade också på mejl innan jag beställde. Jag valde den som svarade blixtsnabbt och dessutom rabblade serisa kontaktuppgifter, exakt pris för frakt till dörren, hur jag skulle betala (valfritt kort eller BIC/Swift) osv.
Tysk effektivitet:D
Hissen är som ny fortfarande, kan jag tillägga.
Tips: ha koll på maxhöjd. Flera typer har dessutom förlängare. Och kör man vinklat kan det påverka tänkt topphöjd.
Även även hur stor/liten skiva den klarar att lägga på. Min måste t ex ha fullformatskivor, mindre sorts skiva på min kräver att jag modifierar och fixar ett stöd. Men det finns alla möjliga varianter att köpa.
Jag är totalnöjd med köpet fortfarande.
Bortsett då från transportören, som fortsätter att skjuta sig i foten...:mad:
Lycka till!
 
Redigerat:
  • Gilla
Robert Sollare
  • Laddar…
Gör som vi, installera en kamera som tar kort på den rom ringer på dörren och mailar till oss.
Skulle vilja se den chaufför som nu påstår att han ringt på dörren.
Kan ju säga att en av anledningarna till att vi gjort detta är just att man stannar hemma för att ta emot ett paket och sen påstår posten/DHL att de varit där och ringt på dörren
 
  • Gilla
OlssonX
  • Laddar…
Vad heter företaget? Och vad heter ringklockekameran? Borde gå att integrera i larm tycker jag :)
 
  • Gilla
OlssonX och 1 till
  • Laddar…
En åtelkamera på bron...
 
  • Gilla
OlssonX
  • Laddar…
Jag har haft liknande upplevelse med POSTEN som leverantör.
Jag har köpt 4 stycken sommarhjul från en skrot och posten skulle transportera dem till min bostad.

Det är fortfarande inte klart !!

Om du vill läsa får du börja läsa "nerifrån".

Delar av texten är "lätt maskerad" om posten skulle skicka en torped...... :)

mvh Robert Sollare

----------------------------------------------------

Hej

Det är inte avsändaren som gjort fel.

Det är NI som gjort fel.

Avsändaren, i det här fallet Walthers bildelar AB har köpt en tjänst av er
som ni inte har fullgjort enligt det avtal ni hade med mig. Det vill säga
att ni skulle leverera pallen med hjulen till mig 2014-05-09 efter KL:10.00.

Muntliga avtal är juridiskt bindande de också.

Frågan kvarstår:

HUR har ni tänkt lösa fortsättningen ?

Ersätter ni mig för en dags förlorad arbetsinkomst ?
Eller väljer ni att betala tillbaka 400:- för att ni bröt det avtal jag hade
med er ?

Jag har konto i Swedbank Clearingnr:xxxxx, Kontonr: xxxxxxx

Meddela gärna mig om ni inte förstår.

Antingen via MAIL: xxxxxx@xxxx.se eller via SMS xxxx-xxxx

mvh Robert Sollare
............................................................................

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: kundtjanst.privat@posten.se [mailto:kundtjanst.privat@posten.se]
Skickat: den 11 maj 2014 12:15
Till: xxxxxxxxxxxxx
Ämne: Re: SV: Kundtjänst Privat - Paket & Pall

Hej

Tack för din e-post

Vi beklagar det inträffade.
Jag ser att du har varit i kontakt med vår bokning för utkörning av din
försändelse.
Gällande ersättning och reklamationer rekommenderar jag att du tar kontakt
med avsändaren.
Vi ersätter aldrig en mottagare då avsändaren är våran kund och du är kund
till avsändaren.
Har du övriga frågor rekommenderar jag att du tar kontakt med vår
kundservice på telefon 020-23 22 21 knappval 2.


Med vänlig hälsning

Vanessa
-------------------------------------------

PostNord Logistics AB
Kundservice
Box 242
72106 Västerås

Telefon 0771-33 33 10
Fax 08-288177

kundservice.se@postnord.com

postnordlogistics.se
-------------------------------------------------------------
xxxxx@xxxx.se" Skrev:

Hej igen.

Självklart kommer ni att köra ut pallen på nytt kostnadsfritt!
Jag har betalt för att få den hemkört till min adress.

Men du missförstod nog det som stod i mitt brev. Läs gärna brevet igen.


Jag har BETALT 400:- för att ni ska köra he m hjulen TILL mig.
Jag hade ett AVTAL med er där ni förband er att köra ut hjulen TILL mig
2014-05-09.

DET AVTALET BRÖT NI !

Detta fick till följd att jag tog ut SEMESTER helt i onödan 2014-05-09.

Hjulen skulle jag montera i helgen som var.
Det gick om intet på grund av er försumlighet.

HUR har ni tänkt lösa fortsättningen ?

Ersätter ni mig för en dags förlorad arbetsinkomst ?
Eller väljer ni att betala tillbaka 400:- för att ni bröt det avtal jag hade
med er ?

Jag har konto i Swedbank Clearingnr:xxxx-x Kontonr: xxxxxxxx

Jag kan lämna en fullmakt i min brevlåda på KÄLLTORPSVÄGEN 36 att ni kan
ställa hjulen på min tomt trots att jag inte är hemma och tar emot dem.

Jag har inte råd att sitta hemma en hel dag och vänta på er igen.

Det är SAMMA adress som ni skickade den första avin till.

Leveransinstruktion:

Från KÄLLTORPSVÄGEN 36 går det ner en skaftväg åt HÖGER.

Man ser två röda hus när man tittar ner mot skaftvägen.

Jag bor i det VÄNSTRA huset.

NI kan ställa hjulen på gårdsplanen som finns bredvid det VÄNSTRA huset.

Där står även flera bilar men det finns plats.

Klarar ni av detta ?

Meddela gärna mig om ni inte förstår.

Antingen via MAIL: xxxxx@xxxxx.se
eller via SMS xxxx-xxxxx

mvh Robert Sollare

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: kundservice.se@postnord.com [mailto:kundservice.se@postnord.com]
Skickat: den 10 maj 2014 14:42
Till: xxxx@xxx.se
Ämne: Re: Kundtjänst Privat - Paket & Pall

Hej Robert,

Jag beklagar att din leverans inte kom fram som den skulle enligt
överenskommelse med oss på Postnord. Vi kommer självklart att köra ut pallen
på nytt kostnadsfri. Tyvärr kan vi inte ställa av den bara utan någon måste
vara på plats för att ta emot den och skriva under en kvittens. Våra
leveranstider är måndag till fredag mellan 9-16. Jag kommer att lägga en
notering om detta så mina kollegor på bokningen är medvetna om detta.
De kan även försöka få ut din pall så sent som möjligt, inge t jag lovar men
vi kommer att kontakta åkeriet i ditt område för att kolla leverans
möjligheterna. Bokningen har öppet måndag till fredag 8-18. Telfonnr: 0771 -
33 33 10 (knappval nr 1)


Med vänlig hälsning

Juan
-------------------------------
------------

PostNord Logistics AB
Kundservice
Box 242
72106 Västerås

Telefon 0771-33 33 10
Fax 08-288177

kundservice.se@postnord.com

postnordlogistics.se

xxxxx@xxx[EMAIL="robert.sollare@tele2.se"].se[/EMAIL]" Skrev:
--------- Kundtjänst * Logistik -|- Privat --( Paket & Pall )---------

Kollinummer:xxxxxxxxxxSE

Fråga: REKLAMATION

Jag är MYCKET besviken med hur ni har skött transporten av de hjul jag köpt
av Walters Bildelar AB.
Eller rättare INTE skött transporten av hjulen till mig.

Jag ringde er och efter 20 minuter i kö blev det bestämt att ni skulle
leverera nu i fredags,
2014-05-09 "efter KL:10.00"
Jag tog ledigt och var hemma för att möta upp.
När klockan var 12.43 och efter att ha väntat i 13 minuter minuter i
telefonkö fick jag reda på att ni gjort fel men att hjulen skulle levereras
mellan KL:15.00-17.00. 2014-05-09

Kl:17.10 lämnade jag hemmet för då kunde jag inte sitta och passa er längre.
Självklart gick det INTE att komma fram på telefon.

KL: 19.00 kom en bekant som bor på Källtorpsvägen 39 över med en "AVI" där
det stod att ni besökt mig KL:16.00 på Källtorpsvägen 39.

JAG bor på KÄLLTORPSVÄGEN 36 !
Jag lämnade mitt mobiltelefonnummer till er "kundtjänst" när jag ringde
första gången och bokade fredagen som leveransdag. Då bestämdes det även att
den som skulle leverera hjulen skulle ringa till mig 30 minuter innan han
kom.
INGEN har ringt !

HUR har ni tänkt lösa detta ?

Jag tog semester för att möta upp transport en i fredags.
Min tanke var att montera hjulen på min bil nu i helgen.
Det har NI förstört totalt !

Vad blir bäst för er ?

Att ni ersätter mig för en dags förlorad arbetsinkomst
eller att ni betalar den frakt som jag betalt för att få hjulen levererade ?

Transporten av hjulen kostade mig 400:-

Jag jobbar 08-00-17.00 Måndag till fredag och jag har INTE råd att ta
semester för att vänta på leveranser som inte kommer !

Tror ni att ni kan klara av att leverera hjulen till rätt adress nästa gång
?

Klarar ni av detta utan att jag är hemma och väntar ?

Jag ska skriva så ni kanske förstår den här gången:

Jag bor på KÄLLTORPSVÄGEN 36.

Det är SAMMA adress som ni skickade den första avin till.

Från KÄLLTORPSVÄGEN 36 går det ner en skaftväg åt HÖGER.

Man ser två röda hus när man tittar ner mot skaftvägen.

Jag bor i det VÄNSTRA huset.

NI kan ställa hjulen på gårdsplanen som finns bredvid det VÄNSTRA huset.

Där står även flera bilar men det finns plats.

Klarar ni av detta ?

Meddela gärna mig om ni inte förstår.

Antingen via MAIL: xxxx@xxxx.se
eller via SMS xxxx-xxxxxx

mvh Robert Sollare
 
  • Gilla
OlssonX
  • Laddar…
Hej Robert!

Ser att Posten fortfarande är ute och cyklar.

Dessutom ljuger den där Vanessa på kundtjänsten.
De ersätter visst när man är kund till deras kund.

Jag fick nämligen tusen kronor i ersättning för strulet Posten orsakade mig med gipshissen jag köpte och Posten transporterade.

Man klantade sig med leveransen och jag var i exakt samma läge som du.

Pinsamt med en kundtjänst som råljuger..
 
  • Gilla
Robert Sollare
  • Laddar…
Robert Sollare skrev:
Delar av texten är "lätt maskerad" om posten skulle skicka en torped....
Det behöver du inte vara speciellt orolig för. Chansen är väl inte speciellt stor att denne skulle hitta rätt.
 
  • Gilla
Robert Sollare och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nyfniken skrev:
Det behöver du inte vara speciellt orolig för. Chansen är väl inte speciellt stor att denne skulle hitta rätt.
Eller komma när du är hemma ... ;)
 
  • Gilla
Robert Sollare och 2 till
  • Laddar…
Nån mer som fått ersättning av Posten när de klantar sig och man dessutom förlorat en dagsinkomst?
 
  • Gilla
Robert Sollare
  • Laddar…
Nej men har däremot blivit av med en tv som skickades på garantirep. Tvn blev helt förstörd men posten tog inget ansvar alls. Försöker numera ha så lite som möjligt med posten att göra.
 
  • Gilla
OlssonX
  • Laddar…
Tråkigt! Kan bara hålla med. Väldigt trist Undrar hur många som känner sig lurade.
 
Ett par år sedan när jag beställde en avståndsmätare + stativ från Tyskland och skulle ha det levererat till en jag känner i Uppsala.
Addressen var typ
Namn
nånvägen 123
Postnummer Uppsala
Sverige

Svenska posten lyckades inte hitta uppsala....eller så har jag missförstått hur man ska skriva adresser på försändelser i Sverige, har varit så dum i huvudet som har trott att de flesta använder 'stilen' jag beskrev ovan.

tror den var till umeå, som skicka den till uppsala, som skicka den tillbaka till umeå, hände runt 6-7 ggr under en månads tid före dom skicka tillbaka den till säljaren
 
  • Gilla
Robert Sollare
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.