Nu vet jag att det bästa sättet är alltid att be en fackman komma och titta och sedan lämna offert men jag tänkte ändå fråga er här på Byggahus om vad det på ett ungefär skulle kosta att dränera sitt hus?
Huset är på 100 kvm och har rätt så bra tillgänglighet för att kunna gräva (man får använda sig av en liten grävskopa).
enda problemet jag ser är att vi har ett trädäck som vi får riva ner medans det grävs samt att vi har asfalt på vår uppfart som vi får bila väck men det ska tydligen inte vara några problem.

Vad tror panelen, vad kan slutnotan hamna på?
 
Vi håller på som bäst. Ngt större hus plus garage m platta på mark. 28 lpm där det läggs ny dränering samt Isodrän 100 mm. Runt platta på mark läggs dränering o isolering men på ett lite annat sätt. De räknade tio arbetsdagar till ett pris på 52 000 efter ROT. Ev stora stenar, handgrävning etc kommer faktureras i efterhand enl förbestämt pris. Asfalten på vår uppfart gick lätt att kapa, vi rev en glasad altan och nu arbetsdag 11 så ser gården ut som ett stort lerfält, men det blir nog bra :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.