Nja, Erik Projektet, tror det är mer fallenhet för styckning :D.

Hursomhelst, det som tråden handlar om, mattan måste tas bort och ny matta sättas upp, inget annat duger!
 
Det blir spännande at följa den här tråden. Hur kommer firman att reagera? Kommer de att byta mattan, kommer de att erbjuda prisavdrag, kommer de att försäkra att det kommer att vara tätt eller kommer de att anmäla TS "Svarta listan" med besvärliga kunder?
 
Finns det ngt annat än att göra om som är acceptabelt?
 
jag skulle erbjuda att riva fakturan, skulle inte kunden gå med på det så göra om

Är det ett fritidshus i skogen som inte används så ofta kanske man kan leva med det, är det en stuga i tex Sälen som hyrs ut så är det inte ok

Är även golvmattan bytt?
 
Kontaktade firman idag och saken löste sig snabbt. De var inte avvisande till att jobbet skulle vara korrekt utfört och jag bad dem prata med den som gjort jobbet innan vi slutförde diskussionen. Firman hade samma uppfattning som alla inlägg i tråden. Det blir ny väggbeklädnad.

Det är ett badrum i en vanlig villa med mycket bra läge som vi använder som fritidshus. Jag har rivit ut hela badrummet, öppnat golvet, monterat ny brunn, nya vatten och avloppsledningar, fällt in el + gjort en rad förbättringar rel det gamla badrummet och höjt standarden till det som krävs idag för våtrum.
Som svar på nino's fråga ja golvmattan är också bytt
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Ja men va bra!
Då var det inte ens å fundera på att inte göra om.

Gött om det löser sig så enkelt
 
All heder åt firman som sköter en reklamation på rätt sätt! Jag tycker du ska lägga ut firmans namn här. Det finns ingen bättre referens än en snyggt skött reklamation.
 
  • Gilla
bobas
  • Laddar…
Nu är det klart! I måndags pratade jag med firman och reklamerade jobbet och nu idag lördag när jag varit till huset konstaterar jag att det är ny matta på väggarna och jobbet är snyggt gjort.

Jag lägger inte ut firmans namn. De får sköta sin egen marknadsföring och dessutom, om jag gjorde det kan det leda till att den "hantverkare" som gjorde ett dåligt jobb blir uthängd som person. Jag vet att det är en seriös firma så antingen skärper den personen sig eller så blir det att leta nytt jobb. Jag ser låg sannolikhet att ett så dåligt jobb utförs igen hos någon annan.
 
  • Gilla
vvs facit och 5 till
  • Laddar…
Otroligt bra. Sånt händer aldrig mig ;)
 
Krilleman
Riktigt kul att höra att det finns företag som har yrkesstolthet, trots ett en hantverkare gjort bort sig!
 
E
Skönt att det löste sig utan tjafs eller problem. Nöjda kunder är bästa reklam som vi brukar säga på firman.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.