Jag har faktiskt några S8:surprised:r från Senseair, men jag har inte haft orken att implementera stöd till en sån sensor. S8:an i sig är väldigt dyr, så jag har gissat att efterfrågan inte skulle vara så stor. Jag kanske skulle göra en variant ...
 
Ja det tycker jag du borde.. M.nu s 1-wire-paket kostar 1000 kr men själva "mätaren" från senseair bara 500kr. Vore snyggt om man kunde koppla din multisensor direkt till senseair. Då skulle din multisensor bli mycket mer prisvärd enligt mig :) Om du skulle få till en co2-sensor som är plug&play med tellstick så tror jag du kan sälja en del. Jag skulle kunna bli din första kund på en sådan sensor.
Jag tänker att en sån sensor skulle smidigt kunna styra ventilation till sovrum för att säkerställa att man får tillräckligt med frisk luft under sin sömn. Många (inkl mig själv) klagar på huvudvärk om man sover för länge. Det kan ev bero på för lite syre... Jag har självdrag vilket nästan står stilla förutom på vintern. Med tellstick som slår på en liten fläkt så fort co2 går över ett visst värde så skulle det nog bli mycket bättre.
 
@nforslund, bra jobbat! Sedan sist har jag köpt en arduino och en sensor från senseair och kollat mina co2-värden i sovrummet. Maxat på 1400 när både jag och sambon sover..
 
  • Gilla
nforslund
  • Laddar…
Var kunde du köpa S8:surprised:rna? Jag skickade en fråga till supporten om detta.
Vad fick du ge för den?
 
Köpte i inte s8or... k30 tror jag sensorn heter, finns på m.nu
 
Jag har bl a loggat RH+temp i vår krypgrund, vindsutrymme, våtrum, inuti ventilationsrör, analyserat värmepumpscykler, i båten, i bilen, på jobbet osv med en enkel "datalogger" från clasolsson som kostade 699:- för 2 år sedan, kan varmt rekommendera den. Mycket enkel att utföra mätningar kort/långa tidsperioder p g a sin lilla storlek och noggrannhet, bara att plugga in i dator efter mätningar likt en vanlig USB-sticka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.