Hej

Har sedan tidigare Nexa i min gamla lägenhet men har köpt en ny 4:a
Den är hyfsat nyrenoverad
Men undrar nu (då det var 5 år sedan jag stoppade in Nexa i gamla):
Vilket system är det som gäller nu?
Vad är bra?
 
Hej! Titta på zwave om du vill ha trådlöst å dubbelkommunikation (vet om det är tänt eller inte i systemet). Finns några bra trådar (hemautomation in da house bla) här om du vill läsa på lite.
 
@bompa - jag har liknande bakgrund, kom från NEXA och undrade hur jag skulle få det bättre/stabilare. Utan tvekan Z-Wave, och orkar du läsa tråden som D_a_g_g refererar till så är det nog bra. Men min rekommendation är en Z-Wave baserad lösning. Gillar du programmering så väljer du Vera Lite - vill du ha bekvämlighet (läs apple användare) så den dyrare Fibaro HomeCenter 2. Det finns flera controllers som är vettiga, men dessa två har störts användarbas. Just nu skulle jag påstå att Fibaros HC2 (HomeCenter 2) har störst "go" - dvs här händer det mesta i utvecklingsväg just nu. Vera som gör Vera Lite annonserade lite nya saker för över ett år sedan men de lyser totalt frånvarande - riktigt irreterande faktiskt.

Så Vera Lite om du är budget och gillar programmering (mera flexibelt om man så säger) - Fibaro HC2 i övriga fall.

Och NEXAn lämnar du kvar om du är smart - inte värt jobbet att ta ut ens. Bygg nytt, bygg rätt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.