Jag tänkte montera fasadbelysning under tak kant är ca 3-4 m från mark har kollat på Ali och funderar på dessa (länk längre ner) men det finns från 10w och uppåt vad ska man välja?
http://m.aliexpress.com/item/890168690.html
 
Vilken effekt vill du uppnå med din belysning? En 10W floodlight känns ju snarare som en arbetsbelysning för en speciell yta än en "fasadspot". Men som sagt, vad vill du uppnå, hur vill du att det ska lysa?
 
Med den strålkastaren kommer nog fasaden att lysa upp som en reklamskylt. Men som sagt, finns ju några parametrar att ta hänsyn till, ljus eller mörk fasad, effekt- eller nyttobelysning bl.a.
 
Ja 10w känns för starkt... Runt 4 watt är nog bra! Men som sagt beror på tex färg på fasaden
 
Jag hade valt väldigt svag belysning, bara för att markera fasadens närvaro och skapa lite snyggt släpljus.

Mitt huvudspår är ändå ingen belysning. Det är ganska trevligt med naturligt mörker och månljus, så att man ser stjärnorna en molnfri natt.
 
Beroende av färg på fasaden kan olika färgtoner se olika ut och även vilken spridning din ljuskälla har.
När vi satte belysning på en husfasad hade jag några olika ledlampor med olika färgton och spridningsvinkel att testa med för att få rätt belysning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.