Vi behöver en ny soptunna (för hushållsavfall, ca 160liter), men jag kan inte riktigt påminna mig om att jag sett en i någon affär?

Var köper man en soptunna? Finns det olika modeller?

Ett på forumet outforskat ämne..... :)
 
Från kommunen där du bor.
Det brukar finnas enkel eller dubbeltunnor.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Jag bor i Stockholm. Har lustläst renhållningsverkets hemsida och funnit att en engångssäck ingår i avgiften och tillhandahålls av insamlingsentrepenören.

Självaste anordningen för säcken står abonnenten själv för. Mao måste jag kunna köpa en soptunna?

Hittar iaf inget ställe att beställa tunnan på från renhållningsverket.
 
Inget av de ställen där jag och min man har hus (läs: föräldrarnas ställen osv) har man KÖPT soptunnan. Den hyr man från Ragn-Sells eller vem det nu är som sköter renhållningen på stället.

Har också lusläst villkoren alldeles nyligen. Där står allt möjligt om helår, fritidsabonnemang och komposter - men ingenstans att man ska köpa soptunnan.

Såna där sopsäckar av dubbelt papper existerar väl inte längre? Tror inte "sopgubbarna" FÅR släpa på sånt för sina arma ryggars skull...
 
Lycke skrev:
Inget av de ställen där jag och min man har hus (läs: föräldrarnas ställen osv) har man KÖPT soptunnan. Den hyr man från Ragn-Sells eller vem det nu är som sköter renhållningen på stället.

Har också lusläst villkoren alldeles nyligen. Där står allt möjligt om helår, fritidsabonnemang och komposter - men ingenstans att man ska köpa soptunnan.

Såna där sopsäckar av dubbelt papper existerar väl inte längre? Tror inte "sopgubbarna" FÅR släpa på sånt för sina arma ryggars skull...
Ok ok.... jag hittar bara inga uppgifter om att vad tunnan kostar hos dom som rimligen borde tillhandahålla en... jag får leta vidare.

Med engångssäck avses inte en dubbelpapperssäck utan vanliga plastsäckar.
 
Jag såg att Fredells sålde tunnor (stockholm m.a.o).
 
Hos oss hyr man tunnan men då ingår ju också tömningen, vi betalar 1.200 kr/år för en 240 liters tunna samt 26 tömningar. 900kr/år kostar det om man klarar sig med en 190 liters tunna.
 
Prova på Cofa Plastic i Trångsund.
 
ullberg
Mathias må vela länge när det gäller luftpåfyllare, men att han ska fundera i 11 år på vilket sopkärl han vill ha finner jag osannolikt...

Lycka till med försäljningen!

/U
 
  • Gilla
Kromo och 2 till
  • Laddar…
Gustavbarck skrev:
[länk]
Jag tror nog att MathiasS redan fått tag på en soptunna såhär 11 år efter att han skrev inlägget :)
 
  • Gilla
pelpet och 2 till
  • Laddar…
Har gjort samma misstag, kan vi få "Årsringar" på inläggen?
 
Jag vill veta vad det blev för soptunna. Bild tack :).
 
pelpet skrev:
Jag vill veta vad det blev för soptunna. Bild tack :).
En blå Bosch?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.