TheStills skrev:
Håller med pär h. Hoppa i lågprisgrejerna då dom tar slut fortare men dom är inte så billiga så man kan köpa flera för samma pris som märkesgrejerna. Dom är ofta också tyngre och jobbigare att hålla på med.
Fast det pär h sa var väl iofs inte att *han* tycker att man alltid ska köpa kvalitetsmaskiner, utan snarare att forumets konsensus alltid är att man ska köpa en blå bosch. Dvs, det var en fot i röven på alla som inte beaktar vad maskinen ska användas till när man rekommenderar en dyrmaskin. Och att forumet alltid rekommenderar blått.

Tänk vad klokt forumet är ibland! ;)
 
Skruvar du gips med 5x90? :)

PS:
TS köpte iaf en fin maskin.

@mattias Aeg här fast dom har inte bra små maskiner.
 
Redigerat:
Jag tycker att det är viktigt att känna på grejerna. Dewalt är inge sköna att hålla i, men Bosch ligger jättebra i handen. Men det beror ju på hur man är skapt.

Har haft min Bosch i 4 år nu, och jag märker ingen skillnad i batteritid. Det är kvalitet det!
 
För min del passade Hitachis maskiner fint i handen, mycket trevligt grepp.
Jag ville ha en med borstlös motor och fastnade för DS18DBL men jag fick fint pris på en DV18DBL (med enklare slag-funktion) för totalt 2450:- inkl. frakt och med 2st 3Ah batterier från uktoolcentre, MEN hittar inte produkten hos dem något mer. Men maskinen i sig är jag väldigt nöjd med och kan rekommendera den varmt.
 
Jag tror TS kommer bli kalasnöjd med köpet så länge han tycker maskinen känns bra i handen, vilket jag antar iom att han slog till. :)
För skruvning tycker jag 10,8V är riktigt bra, har skruvat ~60m2 trall med en, satt skivor invändigt i 78m2 garage mm.
Men för den skull skulle jag nog inte valt att varit utan en större skruv/borrdragare. :)
 
Nu hade iof TS redan slagit till men vill ändå slå ett slag för den här, som ren skruvdragare utan borrfunktion är den fantastisk:

http://www.toolstop.co.uk/makita-dtd129z-18v-li-on-cordless-brushless-impact-driver-body-only-p67898

Köpte den för att skruva stommen och vagnssycken till ett stort däck, men har kommit på mig själv med att använda den till allt, osb, gips , trall, panel, hjulbult. Den är lättare (och framför allt mycket bättre balanserad) än min borrskruvdragare, och slag gör att man får perfekt kontroll utan att man drar skruven för långt. Urstark (170 Nm), drar lätt 5 tums fransk.

Men köper man billga bits blir de som propellrar efter ett tag ....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.