Beatrix skrev:
Det är därför jag skrev att man ska ljussätta ordentligt, då kommer inte blixten slå.
Min kommentar var till KnockOnWoods "det borde duga med en enkel pocketkamera med blixt".

Men sen är min erfarenhet att det inte riktigt hjälper att bara ljussätta bra. Plexiglaset fungerar som en spegel så allt som befinner sig bakom kamera och är ljus riskerar att speglas i ytan. Det gäller alltså att ha mörkt bakom kameran.
 
Nerre skrev:
...Plexiglaset fungerar som en spegel så allt som befinner sig bakom kamera och är ljus riskerar att speglas i ytan. Det gäller alltså att ha mörkt bakom kameran.
Ja, det finns väl inget pinsammare än när fotografens spegelbild eller skugga är med på bilden
(med armbågarna ut i rät vinkel) :wow:
 
Scanna och kopiera hos byggnadskontoret eller tryckeri, kostar inte allt för många kronor per kopia...

Tycker jag verkar smartast när du då slipper skalförskjutningar mm...

Bara att ringa o kolla pris och generellt kallas formaten A3L eller flera L beroende på hur lång :)
 
JothaR skrev:
Scanna och kopiera hos byggnadskontoret eller tryckeri, kostar inte allt för många kronor per kopia...

Tycker jag verkar smartast när du då slipper skalförskjutningar mm...

Bara att ringa o kolla pris och generellt kallas formaten A3L eller flera L beroende på hur lång :)
A3L är lääääänge sedan man lämnade som format och uttryck. Säger man A3L förstår dom nog vad man menar men man får frågor tillbaka om man menar A3+ eller större format såsom A2, A1 eller A0.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.