P
Den slagborrmaskinen va uppe på bilder i våras..meningen att den skulle lanseras i fjol men det blev inte så tydligen
http://www.its.co.uk/blog/tomorrows-tools/new-festool-products/

ska lanseras i april enligt fog

-sladdlös TSC 55 sänksåg, samt en XL maskin som ska ha 2 batterier.
-uppdaterad MFK 700 EQ-B fräs
-Vecturo multimaskin
-sladdlös slagborr BHC 18 som visas här ovanför

Hoppas även dom lanserar en ny centrotec systainer så man kan fortsätta sitt samlande :surprised:
 
Fast det är ju en borrhammare som visas. Inte en slagborrmaskin.
 
Batteridriven Festool borrhammare har jag väntat länge på. Förhoppningsvis har den ett läge för vanligt borrning med centrotec o fastfix-tillbehör, det ahde suttit fint. Samma batterier som till C12Li hade varit utmärkt, så att man kan använda 1,5Ah batterier för riktigt låg vikt.
 
Tror att borrhammaren kan vara en killer! Ser ju att det är en bättre variant av min blåa lill-Bosch :)
 
P
är lite tveksam om c12 batterierna passar. jag provade c15 batterierna i min duradrive och dom passade inte, va nån plastklack på 18volts maskinen som tog i batteriet!

och ja.. borrhammare.. lätt att blanda ihop såhär inför helgen :surprised:
 
Redigerat:
Det verkar som att det kommer en Sys2-DF-variant av CXS:en:

http://www.verkter.se/Skruvdragare-...l-CXS-Li-1-5-Set-DF-10-8-V-2x1-5-Ah-batt.html

Dock verkar det vara torrt med info kring det. Mailade Verkter och fick svaret att den var på väg in och skulle kosta runt 3500. Eftersom en skruvdragaruppdatering ligger i pipen inför köksbytet blir det nog en sådan. Gillar att det finns rejält med plats i skruvdragarlådan så man inte behöver slita fram centroteclådan varje gång man gör något pill hemma...
 
P
12703_535342503245648_1869509541_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
VECTURO.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
1010195_535341086579123_454397562_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
17042009-3bild1015.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Festool har tydligen samarbete med Fein och tagit supercuten som model.. en batteridriven vecturo sen är saken biff
 
Redigerat:
ullberg
Synd att de verkar fortsatt med Feins infästning, hade varit kul med något innovativt, eller åtminstone att kopiera en bättre infästning, exv. Bosch imho.
 
jonmo skrev:
Det verkar som att det kommer en Sys2-DF-variant av CXS:en:

[länk]

Dock verkar det vara torrt med info kring det. Mailade Verkter och fick svaret att den var på väg in och skulle kosta runt 3500. Eftersom en skruvdragaruppdatering ligger i pipen inför köksbytet blir det nog en sådan. Gillar att det finns rejält med plats i skruvdragarlådan så man inte behöver slita fram centroteclådan varje gång man gör något pill hemma...
Alla skruvdragarna kommer med sys 2 df nuförtiden har jag läst någonstans
 
pleqtiz skrev:
[bild][bild][bild]
Ser precis ut som en Fein.

Vad är egentligen skillnaden mellan supercut och vanlig?
 
P
hantverkare1 skrev:
Ser precis ut som en Fein.

Vad är egentligen skillnaden mellan supercut och vanlig?
det är en ombrandad fein supercut :) kolla i pdf en ser du lite grejjer dom hittat på till den.. läste nånstans om att den plus versionen kommer att kosta runt 480 euro? vad set versionen kommer att kosta vet jag inte men inte blir den billig.
 
pleqtiz skrev:
det är en ombrandad fein supercut :) kolla i pdf en ser du lite grejjer dom hittat på till den.. läste nånstans om att den plus versionen kommer att kosta runt 480 euro? vad set versionen kommer att kosta vet jag inte men inte blir den billig.
Jo det fattade jag.
Tänkte mer på vad det var för skillnad på en fein supercut och en vanlig fein.
Har nämligen en vanlig fein och en bosch gop och dom är likvärdiga.
Köper jag då Festoolen och den är samma som en vanlig fein känns det onödigt.
 
P
ohh, jag som missförstod :surprised:

skillnaden är väll effekten.. 250watt är multimastern och supercuten 400watt, mycket högre averkning men bladen går lättare sönder vill jag minnas! (och dom är dyrare)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.