"Avfuktare är standard i alla Älvsbyhus"
Det säger ju en del om torpargrund tycker jag.
Nej...platta på mark... det är grejer det, där behöver man inga avfuktare.

;)
 
cojak skrev:
"Avfuktare är standard i alla Älvsbyhus"
Det säger ju en del om torpargrund tycker jag.
Nej...platta på mark... det är grejer det, där behöver man inga avfuktare.

;)
Nej, du KAN inte ha det, om du BEHÖVER det, det lär framtiden utvisa...

Bara för att du sätter in avfuktare på vinden i enplanshus, gör väl inte att du inte bygger enplanshus?

Bara för att du har säkringar och jordfelsbrytare i ditt hus gör väl inte att du inte installerar elektricitet i dit hus?

DET HADE VARIT ROLIGT OM VI KUNDE HÅLLA OSS TILL ÄMNET I TRÅDEN OCH OM NI SOM AV OLIKA ANLEDNINGAR INTE TYCKER OM KRYPGRUNDER KUNDE HÅLLA ER TILL DE DISKUTIONERNA I EN ANNAN TRÅD!! >:(
 
Hej

Vår kalkyl på markarbeten var på 95000:- exkl. ansl. avgifter. vi kommer att klara oss under dessa 95000:-
Tror som jag skrev i en annan tråd att Ä-hus numera dyra grundarbetskalkyler beror på några nya bestämmelser som trädde i kraft ifrån nyår, vilket ger kunden srörre rättigheter, då gäller det att gardera sig vet du ;)

Ta kontakt med en lokal grävkille och hjälp han lite så klarar du dig mycke billigare.

Mvh. Kristoffer

 
Hej.
Hade jag vetat vad jag vet idag, så hade jag tagit in egna offerter gräv och grund. Tyvärr är det ju så att det är här om säljaren tjänar sina pengar. Dom tar in egna offerter och gör sedan rejäla påslag på detta.329500:- betalde vi för vårt entreprenadavtal. + c:a 45.000:- för extra grus, men det hade ju tillkommit hos vilken leverantör som helst. Ok, det ingår ju lite mer än bara gräv och grund. Tex mobilkran, container, betongplattan till garaget, upprättande av bygglov. Men summan av det hela, är att med lite tid och engagemang så skulle man nog kunna sänka denna kostnad rejält. Runda slängar: 100.000:- är nog inte i underkant. Jag skulle som sagt kolla runt själv. Man är inte tvingad att Ä-Hus entreprenadavtal.
 
Hejsan!
Så har vi gjort - alltså anlitat en annan mark och grundentreprenör. Vi kommer att spara runt 100 000.
Det vill även jag tacka detta underbara forum för!

Tack, tack. ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.