Behöver ta upp ett hål mellan två reglar i befintligt golv för att dra ventilationsrör. Skall sedan lägga igen golvet och lägga klickgolv ovanpå. Jag undrar hur man bäst löser detta. Behöver reglar att spika i, funkar det att skruva säg 70*45 i gamla reglarna i längsriktningen eller skall jag kortla mellan reglarna och lägga tex golvspån på dessa? Behöver inte se bra ut men funka utan att svikta/knarra.
 
Ingen som behövt göra liknande ingrepp förut? Då tror jag att jag försöker såattsäga bredda befintlig regel genom att skruva en ny längs med denna. Borde bli bra nog...
 
Det hela beror på vilka mått det handlar om, och det har du inte skrivit.
 
Reglarna ligger cc60 och det handlar om 28/90 spontat trägolv. Behöver ta upp ungefär 2,5m.
 
Om det är ett spontat trägolv är väl det enklaste att riva upp så många brädor som behövs med hjälp av en spikutdragare, dra de rör som ska dras och till sist skruva tillbaka de brädor som du lyfte upp.
 
Sry, jag missuppfattade frågan, trodde rören skulle dras genom golvreglar :)
 
Redigerat:
Om du då får kortändar som hänger i luften så kotlar du där. Men enklast är väl att ta cirkelsågen och kör efter reglarna 1 cm ifrån så att du enkelt kan limma en 45x70-95 längsmed bjälkarna och höjden blir ju under ändarna, dra en tving och skruva, så tillbaka med avsåget efter installation.
 
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.