Hej/

Satt och tittade på roomservice igår.
Smart lösnig för upphängnig av hyllan.
Är det någon som vet var man kan få tag i beslagen?
 
Från kanal5:s hemsida:

Spjutbeslag, hyllorna, Konsol 32014
Theofils beslag www.theofils.se

Dom har även andra sorter för dold upphängning, ex.vis
Vario Konsol 100MM och 33904 Konsol
 
"Litet" trådlyft, har inte sett roomservice, men hade samma idé, och hittade denna tråd när jag sökte efter konsolnumret nu i efterhand.

Vet om jag fick en dålig konsol, men detta är den första jag skulle skruva i, drog av den med handkraft, och mina verkar gå att böja utan någon större ansträngning.

IMG_20131229_163717.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Får ringa theofils imorrn och se vad de säger.
 
Låter ju inte bra om dom kan gå sönder så lätt.

Det fanns inte så mycket info om dom på Theofils.
Jag ska sätta upp en rejäl planka.50*180*4000mm. Den kommer ju att väga några kilo. Kommer det att fungera med dessa. Är gipsvägg, reglat cc 600, så det får bli skruvade i reglarna.

Hur mycket fick du ge för dom?

/Magnus
 
Teofils tog tillbaka mina, och ersatte med en annan stabilare modell (603006 KONSOL 33904 Z)

Kostade runt 70kr stycket tror jag, ersättaren var två kronor dyrare.
Ersättaren har även data på hur mycket vikt den klarar.
 
13th Marine skrev:
Teofils tog tillbaka mina, och ersatte med en annan stabilare modell (603006 KONSOL 33904 Z)

Kostade runt 70kr stycket tror jag, ersättaren var två kronor dyrare.
Ersättaren har även data på hur mycket vikt den klarar.
Den har jag använt på en ek-skiva jag satte upp. Den klämdes in i gipsskivan av vikten så den hängde neråt... :(
Jag fick till slut sätta ett bakstycke av en ek-skiva också för att hyllan skulle hållas rak och då kunde jag ju bara använt vanliga långa skruvar istället...

Underlaget är av vikt att det håller alltså!
 
Då får vi se hur mina mår om ett tag, jag har putsad betongvägg.

Min första tanke efter att "spjuten" gick sönder var just att sätta en skiva bakom och skruva genom den, in i hyllplanen, alternativt använda något som liknar IKEAs typ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.