anders07 skrev:
Jag har haft ett Yale i drygt ett år och det har fungerat bra. Ljudet kan stängas av.
Det som är viktigt med Yale är att man får dörren bra injusterad med ett tillräcklig avstånd mellan lås och karm annars kommer den att bråka och inte låsa.
Det enda jag stör mig på är att man bara kan ha en "huvudkod" och sen lägga till dygnskoder. För t.ex. blomvattnare vid semester måste man då ge ut huvudkoden (eller byta under tiden). Med huvudkoden kan låset programmeras om så därför skulle det vara bra med att kunna sätta "användarkoder" också som kan användas.
Dygnskod fungerar ju bra men är man borta och vill att hantverkaren ska komma in efter två dygn är det kört...
Har numera 2st yale doorman är väldigt nöjd. Sen kan du ju ha en användarkod. Så du behöver inte ge ut huvudkoden :)! Annars köpa en extra rfid tag som du ger dom. Då är det ju bara att spärra den om dom inte kommer tillbaks med den i tid :p.
 
KumlaEkeby skrev:
Har numera 2st yale doorman är väldigt nöjd. Sen kan du ju ha en användarkod. Så du behöver inte ge ut huvudkoden :)! Annars köpa en extra rfid tag som du ger dom. Då är det ju bara att spärra den om dom inte kommer tillbaks med den i tid :p.
Nämns inget om "användarkod" i min manual. Finns bara huvudkoden och dygnskod enligt den... I meny-läge finns inget val för det heller vad jag kan hitta... Har jag ett äldre lås än du månne?
Går de att uppgradera månne... :surprised:
 
kysan skrev:
Lite OT, men....
[länk]
Synd bara att det är via Verisure så man måste låsa sig på abonnemang hos dem.
 
anders07 skrev:
Nämns inget om "användarkod" i min manual. Finns bara huvudkoden och dygnskod enligt den... I meny-läge finns inget val för det heller vad jag kan hitta... Har jag ett äldre lås än du månne?
Går de att uppgradera månne... :surprised:
Nja tror inte det är nån skillnad även "om" mitt skulle vara nyare.
Har en teori har du ändrat låset till avancerat läge du får kanske inte den menyn annars?
Tror dom missade att skriva om det i manualen. Isåfall får du lossa innerdelen, går iofs rätt fort. Sen är det bara ställa om switchen från easy mode till advancemode.
Kolla denna video 2:20-2:25 visar dom den switchen http://www.youtube.com/watch?v=ULndiFCFRcw

Efter det att du monterat tillbaks låset så slå bara # sen din masterkod då får du 7st menyval och 3:an är användarkod :)!
 
Erikoolio skrev:
Synd bara att det är via Verisure så man måste låsa sig på abonnemang hos dem.
Du behöver inget abonnemang för att hantera Yale Doorman via mobilapp och faktiskt inget larm från Verisure heller. Du behöver en mini gateway på bredband och en modul i låset kostnad ca 1500kr och 0kr i månaden! Köper gör du i webshopen Verisure eller hos låssmeden. Komplettera med smartpluggar så styr du belysning etc också.
 
Hej,
Jag har idag dubbelcylinder (cylinder på in- och utsida, inget vred). Någon som vet om det finns en lösning med kodlås som inte kräver vred på dörrens insida, eller har kod på både in- och utsida??

Eller behöver jag börja fundera ut en lösning med "bortalåsning" (när man friställer vredet via knapp)? Fler måste väl ha tänkt tanken att tjuven inte ska kunna gå in via altandörren och sedan låsa upp ytterdörren med vredet på insidan?

/J
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.