Hej,

Har precis satt upp BerryAlloc väggplattor i borstad aluminium. Bänkskivan jag har är denna http://www.epoq.se/vara-kok/sortimentlista/bankskivor/bankskivor-mattbestallda/laminat-betong-0293/
Laminat med betonglook (lite gråbrun).

Behöver en bra vattentät fog som inte missfärgas och helst inte för blank (silikon brukar ju vara väldigt blank).

Tänker mig att mörkgrå eller antracit bör passa bra.

Vilken är den absolut bästa fogen för ändamålet som ger bäst resultat samt är enkel att få fin.

Tack för snabbt svar!
 
GoForIt skrev:
Casco AquaSeal kan vara ett förslag.
När jag söker på denna så finns det några trådar om att den verkar vara väldigt svårarbetad?

Vad använder ni själva vid såna här tillfällen?
 
Jag tycker inte den är mer svårarbetad än annan fogmassa.
Fördelen mot traditionell våtrumssilicon är att den är mer matt i utseendet och övermålningsbar.
Jag använder bara denna vid våtrumsfogning.
 
GoForIt skrev:
Jag tycker inte den är mer svårarbetad än annan fogmassa.
Fördelen mot traditionell våtrumssilicon är att den är mer matt i utseendet och övermålningsbar.
Jag använder bara denna vid våtrumsfogning.
Okej, men just övermålningsbar spelar ingen roll för mig. Det är dock utseendet samt hållbarheten, så den inte missfärgas med åren. Tycker silikon blir lite väl blankt och iögonfallande!
 
AquaSeal blir mattare i utseendet, mer som en hård klinkerfog.
 
Får köpa en sån och öva på något annat först! Vart hittar jag AquaSeal, varken Clas Ohlson eller Jula har denna i sitt sortiment. Några förslag?
 
Ex. K-rauta har hela Cascos sortiment.
 
Och köp en fogpinne/siliconskrapa om du inte har
 
Jag tycker att cascos aqua stop fogmassa är betydligt mer lättarbetad än silikon. Den var ju det enda som var bra med cascos tätskikt. Mycket lättare att få en jämn slät fog med den. Kladdar inte alls lika mycket som silikon när man ska jämna till fogen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.