Detta blev snyggt meckis! Grattis.
Har också använt SUPI (lavolja) och "bastuskydd" på väggarna i mina bastun. Klart värt det, det går inte åt så mycket och det går fort att behandla lavarna (man stryker med svamp eller bomullsduk) Bägge produktena är lättjobbade.

MVH
Sakke
 
Har en bunt bastuhanddukar, för att båda lägga där man sitter och även att ha fötterna på. Bara att kasta i tvätten sedan. Bastun blev klar våren 2006 och lavar i asp.
Oljade dem med paraffinolja när de var nygjorda och har haft dem ute en gång för rengöring, är fortfarande jättefina.
 
Jag kör alltid med en handduk jag sitter på och en separat som jag torkar mig med efter badandet.

Jag tvärspikade ihop ett liten "steg" precis framför dörren - eftersom det var nivåskillnad - och den jorde jag i Asp. Mig mistake, skulle ha gjort den i värmeasp eller typ furu. Den blev skitig fort.

Inte av mig med av mina kompisar såklart :)

Men Asp är rackarns snyggt!
 
Som finne så ser ju bastun väldigt vacker ut att titta på, speciellt lavarna, så bra jobbat där! :)

Dock förstår jag inte varför man så ofta bygger bastu i Sverige utan golvbrunn i bastun?
För det första så vill man ju kasta bad sen så ska bastun fuktas (=duscha väggarna) under uppvärmningen och sen vill man ju kunna spola av lavarna och golv rejält...
 
  • Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Detta äar väl gammalt uthus/stall etc inte så lätt att fixa avlopp tror jag.

MVH
Sakke
 
drsakke skrev:
Detta äar väl gammalt uthus/stall etc inte så lätt att fixa avlopp tror jag.

MVH
Sakke
Det var mer en fundering i största allmänhet... :)
 
Hej!

Var hittar man billiga men bra tillbehör till bastun
-lampskärmar
-hinkar
-nackstöd
etc,
 
Tack för alla tips o trevliga kommentarer :) blir till att behandla lavarna o kanske väggarna snarast :)

Golvbrunn.. Funderade lite på det, men kände det var för mycket jobb just nu. Det finns en gammal golvbrunn under spångolvet i rummet intill. Men okänd status. Kanske blir att man gör om golvet om man vill bli mer finsk i sitt badtubadande :)

Billiga bastugrejor du fråga efter finns på biltema. Men lite enklare utförande.
 
Ropen skalla " Ryggstöd!, Ryggstöd!, Ryggstöd!,

:)
 
Hehe, får såga till asap!
 
ImageUploadedByTapatalk1391640908.276215.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByTapatalk1391640925.987898.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByTapatalk1391640937.298734.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänk vad lite belysning kan göra! Dock inga ryggstöd ännu.. Men högtalare under lavarna :)
 
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Snyggt!

Dimmer?
 
Nej inte när bilden togs, men satte in en precis ;)
 
  • Gilla
StinaNJ
  • Laddar…
Kul att se! Snyggt med avrundning på bastulaven!
 
Håller med, hade blivit obegripligt jobbigt utan avlopp/spygatt hos mig, man står ändå o skrapar vatten länge sisten som lämnar bastun ;)
(nähä skulle citera kommentar om avlopp men kom inte med, snygga lavar ville jag säga också! :))
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.