Någon som har hyllan bookworm? Jag tycker den ser perfekt ut för alla mina pocketböcker, men det låter heeemskt dyrt med 2500:- för den! Finns någon billigare kopia tro? Eller någon som har tröttnat på sin och vill sälja den billigt till mig? ;)
 
  • bkwm_stor.jpeg
2500:- :surprised: :surprised: Jistas!!! väldigt dyrt för nåt sånt. Är den gjord i trä? skulle gå snabbt att fixa ihop en själv i metall... varför inte trä oxå av några tunna fanerskivor-> lätt att böja och limma :) kan inte kostar inte mer än några hundringar.
 
Böja och limma fast på väggen? ;D

Hyllan är i böjbar PVC tydligen. Jag kan tänka mig faner, men hur böjer man, och hur får man det att fortsätta vara böjt?
 
Den klassiska metoden för att böja trä är att basa det, dvs böja det efter att det stoppats i en trumma med vattenånga. Hur moderna böjträskivor görs vet jag inte, men jag gissar att det inte går med hobbyutrustning.

En lösning kan vara att gå till ett plåtslageri och få hyllan tillverkad i plåt. Bara den inte blir alltför tung för väggmontering inkl böcker.
 
Vi har haft en sådan. Men slängde ut den.

Var brutalt svår att sätta upp snyggt. Pga böjarna som måste vara "rätt" utseendemässigt.

Sen gick vår sönder ett antal gånger. Plasthållarna som man sätter i väggen och sen skruvar fast själva hyllan, sprack flera gånger.

Ett par pockets är vad den klarar av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.