Har det frestat på med frun sambon?

  • Vi skiljdes

    0 Röster 0,0%
  • Det kom efter

    0 Röster 0,0%
  • Antal röster
    18
MathiasS skrev:
Blev inte tidelag förbjudet per 1januari?
Jo, det stämmer nog.
Men det finns ju något som heter kamratäktenskap också :)

För ett tiotal år sedan var det en ung politiker som skulle prata bort en fadäs i sammanhanget.
Minns inte vem eller vad det var för problem, men det slutade med att han sa att hans moster bodde i Kanada med en häst. Någon som minns?

Oj vad OT det blir på fredagskvällen :p

PS
Det var lätt att hitta:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hard-kritik-mot-jens-orback_176098.svd
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=503738
http://www.expressen.se/nyheter/ministern-jamfor-homosexuella-med-hastar/

Han har faktiskt varit minister(S) till och med.

(Googlade på moster häst kanada)
 
Redigerat:
Korvgubbe
Sen finns det ju den bästa boendeformen, nämligen kulbo där man låter skattebetalarna pröjsa även för sin andra hälft!
 
Tror fan att det kan fresta på....
"Arga Snickaren" är väl ett bevis på vad som kan hända när "DuracellErnst", Bygglov, och andra likvärdiga fantasiprogram sätter griller i huvudet på folk som inte har kunskap om GDS och byggnation...Folk som inte fattat att det är svårt, dyrt att göra likadant själva, utan en armé av hantverkare som likt skållade råttor springer efter produktionsbolagens sedelbuntar.....verkligheten är hård, många fixar inte det, att lägga så mycket tid och energi på ett bygge samtidigt som man troligtvis har ett förvärvsarbete o sköta...och dessutom ska vara den perfekta Partnern/Föräldern samtidigt....
 
Avsnitt 2 var inte lika dramatiskt. Spännande hus och byggnadsteknik, men jag uppfattade det som lite trångt. Skulle var intressant och få reda på hur mycket energi det gått åt under vintern och om energiprognosen stämmer. Kul familj dessutom, med härligt "tjöt".
 
En personlig kommentar till "Avsnitt 2":

Ett fulare hus har väl inte byggts!

Och det där med nollenergi osv försvann i bakgrunden.

Vad blev kvar? En container knäckt på mitten :thumbdown:
 
  • Gilla
kontorsråttan och 1 till
  • Laddar…
Intressant med husbyggen i olika stilar o byggmetoder, men jag tycker programmet fokuserar för mycket på människotrassel - det räcker ju att Arga snickaren håller på med det.
Det är för lite bygg o hus i programmet tycker jag. Tur jag spelar in så jag kan spola det jag inte orkar lyssna på.
 
engs
Jäderberg skrev:
Intressant med husbyggen i olika stilar o byggmetoder, men jag tycker programmet fokuserar för mycket på människotrassel - det räcker ju att Arga snickaren håller på med det.
Det är för lite bygg o hus i programmet tycker jag. Tur jag spelar in så jag kan spola det jag inte orkar lyssna på.
Håller med, Grand Designs, som jag antar är förebilden, tycker jag har rätt förhållande mellan fokus på byggandet och personerna bakom. Det blir för mycket docusåpa av denna svenska kopia.
 
Jäderberg skrev:
Intressant med husbyggen i olika stilar o byggmetoder, men jag tycker programmet fokuserar för mycket på människotrassel - det räcker ju att Arga snickaren håller på med det.
Det är för lite bygg o hus i programmet tycker jag. Tur jag spelar in så jag kan spola det jag inte orkar lyssna på.
Gert Wingårdh gör inte sitt jobb, Dansk TV har flera bra program om arkitektur, men de väljer oftast att ha en arkitekt eller inredare som programledare, det blir mycket bättre.
 
Avsnitt 3. Härlig rymd i det nya huset och spännande färg i köket (brittish racing green). Jag måste hålla med Wingårdh att tillbyggnaden inte passade med det ursprungliga huset, hur väl det än var gjort. Kan man verkligen klara energikraven med så stora fönster?
 
Som jag ser det:
Megalomani hos en svensk-norsk läkare som tjänar alldeles för mycket (Ja, en viss avund känner man ju, det skall inte förnekas), och en arkitekt som vill bryta mot alla traditioner och sticka ut.

Vad var fel med det befintliga huset? Det borde väl räckt gott och väl för två personer,
och såg mycket trevligt ut där det låg i skogsbrynet.
Hade det blivit antydan till tillökning hade det säkert löst sig då.

Nybygget påminner mig mest om ett mausoleum, fast med glasvägg.
Undrar vem som får äran att putsa jättefönstren :p
 
  • Gilla
Jan-Å och 2 till
  • Laddar…
IngMatt
Verkar vara program om kolleger med en snickare/byggmästare först, sista var arkitekt och vad var nummer 2?

Den sista sa att det blev billigt när man sparade gamla huset och inte rev.
Det blev fult originellt ute som tillbyggnader ofta blir och svårare att få bra betalt för.
Dessa höga tak och stora fönster verkar vara energivansinne, när utsikten inte var en höjdare heller.

När det fattas läkare i Sverige sög han ut mer pengar i Norge. Ett fint par med pengar, som verkar passa ihop denna gång.

Var det ute på landet?
 
IngMatt
KnockOnWood skrev:
Som jag ser det:
Megalomani hos en svensk-norsk läkare som tjänar alldeles för mycket (Ja, en viss avund känner man ju, det skall inte förnekas), och en arkitekt som vill bryta mot alla traditioner och sticka ut.

Vad var fel med det befintliga huset? Det borde väl räckt gott och väl för två personer,
och såg mycket trevligt ut där det låg i skogsbrynet.
Hade det blivit antydan till tillökning hade det säkert löst sig då.

Nybygget påminner mig mest om ett mausoleum, fast med glasvägg.
Undrar vem som får äran att putsa jättefönstren :p
Det gäller att planera in barnen i god tid för när de är på väg kanske man inte hinner eller kan bygga till. Jag köpte ett stort hus lagom till mig men med plats för familj och vi trivs bra, hittar inget bättre. Innan hade jag ett som kunde byggas till som nya ägaren gjort och inte är så bra som jag tänkt mig.
 
Akahigi
Lite gnälligt här om folk som tjänar pengar. Fattiga människor bygger inte hus. De har för övrigt brist på läkare i Norge, dit våra åker, och i fd öststaterna, där vi hämtar våra nya billiga. ;)
 
Första prorammet var ju intressant både ur hussynpunkt (vansinnesprojekt) och relationssynpunkt, men sedan försöker de hitta knak i relationerna där inget finns, och inte heller åkte byggena på några problem.

Det senaste med ett gammalt hus och en betongklump tycker jag hade blivit bra om den nya delen fått ligga längre bak mot klippan och smyga upp mot den, nu hamnade gamla huset liksom under det nya. Men jag har nog lite bättre ögon för naturens estetik än de här arkitekterna som gillar raka betonglinjer framför allt.
 
IngMatt
Jag glömde det där med tätning, där det var glipor skulle hon täcka med 2,5 cm puts, så det verkade lite snålt ändå och fusk, för kan det hålla tätt och vad händer om putsen rasar som den brukar med tiden?

Eller så ville hon inte ha ett tätt hus.

Det här är givetvis ett sätt att tjäna pengar på sitt husbygge också.

Husen måste ha byggts parallellt med tanke på den långa produktionstiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.