Vi har ett tajt ställe vi kan ha dusch på... Har funderat på glasblock med duschdörr fastsatt på. Men missat duschhörn :-?!
Vi har endast plats för en dusch som är max 80 cm bred och går ut max 90 cm från väggen.

Plattsättaren tror att vi vill ha glasblock - men det påverkar väl inte hans arbete eller? Skall glasblock sättas INNAN klinkers??

Tacksam för snabba svar! *stressad*
 
För det första: blev urlycklig då ni valde rak sättning istället för halvstensförband.

Glasblock sätts alltid PÅ kakel och klinker. Om ni nu ändrar er norde det inte påverka nåt för plattisen (vet dock ej alla detaljer men så brukar det vara)

Om ni har ont om plats så har ni kanske tänkt på en duschhörna med hel inåtsvängande dörrar? Även en på 80 * 80 cm räcker gott och väl även till en större grabb ;)
 
Ja, vi tog RÄTT beslut till slut iallafall :D!
Vi har hittat en duschhörna från Hafa som är 90x80 cm med inåtsvängda dörrar... Plattisen var tvungen att sätta "mini-fog" pga mosaikbården vi har i duschen, men den kommer bli täckt av dörrfästena på nämnda duschhörna, så det borde inte bli ngt problem tycker jag. Men plattisen kommer säkert tycka att vi (läs:jag) är urjobbig som ändrar mig HELA tiden.

Sartsa skrev:
För det första: blev urlycklig då ni valde rak sättning istället för halvstensförband.

Glasblock sätts alltid PÅ kakel och klinker. Om ni nu ändrar er norde det inte påverka nåt för plattisen (vet dock ej alla detaljer men så brukar det vara)

Om ni har ont om plats så har ni kanske tänkt på en duschhörna med hel inåtsvängande dörrar? Även en på 80 * 80 cm räcker gott och väl även till en större grabb  ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.