Hej!

Mitt första inlägg här - spännande!

I sommar tänkte jag riva min nuvarande altan och bygga en ny, större. Jag tänkte dock behålla taket som det är. Eftersom den nya altanen kommer att sträcka sig cirka en meter längre ut på båda sidor än den nuvarande så blir det bekymmersamt med hur jag ska göra med hängrännan och stupröret. Har ni några tips på hur jag, på ett snyggt sätt, kan låta det sitta som det sitter?

2014-02-02 15.18.04.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack!
Robin
 
Är det nån höjdskillnad ner till mark? Du ska väl schakta bort jorden?
 
Jag har iofs mina stuprör kopplade till avloppsrör och leder bort vattnet till en stenkista. Men, de går ner under altanen via renssilar täckta av lock. ImageUploadedByTapatalk1391459721.776813.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bilden är ju inte helt detaljerad...
 
Tack för snabba svar! Det är ingen höjdskillnad alls. Funderade också på stuprör med renssilar, men jag har svårt att se hur jag ska lösa det när det inte är någon höjdskillnad. Hmm.
 
Såhär gjorde jag, grävde en stenkista på ca 1 kubikmeter och fyllde med blandade stenar och makadam. ImageUploadedByByggahus.se1391542372.600468.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
leif_eriksson och 4 till
  • Laddar…
En till, har ingen med bättre överblick just nu. ImageUploadedByByggahus.se1391542902.343083.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
VillaKroken
  • Laddar…
Hitta en från andra hållet så du ser taket. ImageUploadedByByggahus.se1391544963.028351.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
VillaKroken och 1 till
  • Laddar…
Bra idé! Supersnyggt måste jag säga :)
 
J jostsweden skrev:
Såhär gjorde jag, grävde en stenkista på ca 1 kubikmeter och fyllde med blandade stenar och makadam.[bild]
Hej!

Jag undrar hur den här lösningen har fungarat?
 
Sent svar men nu kommer det iallafall. Fungerat problemfritt, haft det så i 4 år nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.