Någon som har erfarenheter av miljöbohus.

Verkar ha fokus på energi / passivhus o bra tänk men funderar om man ens ska ta kontakt när man ser ekonomin eller hur den i alla fall ser ut på allabolag.se

Erfarenheter,,,, verkar inte finnas just någon info varken dålig eller bra om dom, dock lite knepig bolags struktur med kommanditbolag o annat som å andra sidan visar positiva siffror.

http://www.allabolag.se/5567874044/MiljoBoHus_Fran_Bohuslan_AB
 
Lite lustigt att bygga ett passivhus som ska vara supertätt, och ha tjocka och gedigna väggar.
När man sedan sågar upp hål i varje rums yttervägg, och släpper in ouppvärmd iskall luft.
 
Verkar i a f vara kvalificerade på något vis genom passivhuscentrum. Men frågan var om någon har erfarenhet av dom ....
 
Dock är det ju fel att kalla huset Passivhus. 24cm iso i väggarna är långt från passivhus.
 
Hej. Testar att bumpa denna tråden då vi har varit i kontakt med dem gällande husbygge.
 
VARNIG för miljöbohus!! Rena jävla skiten!
Jag har byggt med dem själv och det är några riktiga skojare. Per som vi har haft som kontaktperson har försökt att blåsa oss åtskilliga gånger, ljugit för oss och även klickat mig i telefonen. Vårt bygge är "OK", men vi har fortfarande flera fel som inte är återställt på MÅNGA månader. Han är även kompis med KA:n som vi hade (jäv), och ville även ha honom som besiktningsman! Han sa att allt var OK under bygget, men på besiktningen som han inte ens dök upp på, antagligen för vi tog en annan besiktningsman och han visste att det skulle gå åt helvete, så var det extremt mycket fel.
Jag vet två andra familjer som haft problem med dem, och det ena bygget har på riktigt gått åt helvete!!!
Han duckar också för allt man tar med honom eftersom han låter dig skriva avtalet med byggarn och inte med miljöbohus, och dem anlitar bara dem billigaste skit företagen han får tag på, och skiter fullständigt ifall dem har befogenhet till vad dem gör. T ex plåtslagare och plattsättare.
Eftersom jag och ett av dem andra byggena som anlitat miljöbohus har haft olika firmor som gjort själva huset så fick vi bekräftat att det inte bara var oss dem hade snålat in på!
Till och med några som jobbade på vårt bygge sa att Per är en snål jävel och tar bara in det billigaste han hittar. Vi fick inte ens toalettlås på WC dörrarna först?

Hoppas dem konkar innan dem förstör för fler familjer och att Per den gamla stofilen får vad han förtjänar, för han är på riktigt dum i huvudet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.