Stenolofanders skrev:
Jag gör ett försök m gb.
Skicka med bilden så borde GB centralt reagera. Det är ingen snygg reklam för företaget!
 
Skulle tagit hem och provat den först. Funkar den, så hade den nog gjort sig bra till älgkött eller glass.
 
Hörde med gb o skickade bilder så nu är bollen i rullning. Verkade på dem som att serienumret ändå kunde vara en framkomlig väg.

raveper skrev:
Skulle tagit hem och provat den först. Funkar den, så hade den nog gjort sig bra till älgkött eller glass.
Eller bygga om till värmepump att värma lekstugan...
 
Det där är ju både en miljöfara och en trafikfara. Både kommunen och polisen borde vara intresserade av att få bort den snarast möjligt.

Men som sagt, om syftet är att hitta ägaren (som nödvändigtvis inte är förövaren) så är nog GB en bättre väg ;)

Fast å tredje sidan måste ju inte boxen stå kvar för att du ska kunna hitta densamma och försöka klämma denne.
 
Jag tror det ska öppna en glasskiosk där till sommaren, men som vanligt har inte hantverkarna dykt upp i tid så det finns ingen kiosk ännu. GB däremot ställde upp frysboxen på utsatt datum.
 
  • Gilla
Mr9
  • Laddar…
j-o75 skrev:
Jag har till och med en granne som ertappade en dumpare på bar gärning, och jo inte nog med att han var från stan, han hade dessutom åkt längre än vad han hade behövt göra för att komma till en återvinningsstation..
Hahaha betyder alltså att man behöver inte vara smart för att man bor i en stad!
 
Tror det är Percy Nilsson eller vad han heter som vart framme..
 
  • Gilla
Stenolofanders och 2 till
  • Laddar…
Ja, är det ett hål borrat i locket så är det nog Percy ;) (även om han fördrar att borra i däck)
 
Ännu inget nytt från GB eller Percy. Boxen är kvar.
Nån större trafikfara är den inte, det är bara min familj som prompt behöver använda vägsnutten, annars äre mest buskörning o pissepauser. Har du cyklat Vätternrundan har även du pissat här, med 93% sannolikhet.
Jag har hört med grannarna: ingen av dem tänker börja sälja glass heller.
 
Stenolofanders skrev:
Ännu inget nytt från GB eller Percy. Boxen är kvar.
Nån större trafikfara är den inte, det är bara min familj som prompt behöver använda vägsnutten, annars äre mest buskörning o pissepauser. Har du cyklat Vätternrundan har även du pissat här, med 93% sannolikhet.
Jag har hört med grannarna: ingen av dem tänker börja sälja glass heller.
Skicka bild till GBs facebooksida och be dem hämta denna miljöfarliga box. Det är inte bra reklam för dem....
 
  • Gilla
Riemann
  • Laddar…
Om jag nu inte minns fel har kommunen renhållningsmonopol, dvs endast kommunen får hämta avfall och kommunen är skyldig att göra det.
Detta innebär att kommunen är skyldig att hämta boxen eftersom den är avfall och hamnat i naturen genom ett brott.
Kör du den till tippen själv begår du ett miljöbrott enl miljöbalken eftersom endast kommunen får befatta sig med dumpat avfall, själv får du bara köra dina egna privata sopor.
Polisanmäl och ring kommunen.
 
Hur gick det då ? :)
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
A Aeroabuser skrev:
Hur gick det då ? :)
Bra glassommar i vart fall så hansäljer säkert massor!
 
  • Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
O olofh skrev:
Bra glassommar i vart fall så hansäljer säkert massor!
Om nu frysen finns kvar så här fyra år senare.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
J j-o75 skrev:
Om nu frysen finns kvar så här fyra år senare.
Mkt väl medveten om det. Trådlyftet hade så att säga redan begåtts :cool: (grovt brott annars på fora ;))
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.