Lovade att jag skulle lägga in bilder när trädäcket blev färdigt och så här blev det:
DSC00365.JPG
DSC00364.JPG
 
JÄTTEFINT! :D

MVH//Christina.
 
Tack :)
Behöver hitta lite fler båt eller havs inspirerande saker men det går trögt :-/ Vet inte var jag ska leta riktigt. Hade ju kunnat gå in i ån båtaffär men jag vet inte om vi har det här i närheten?
 
Hej
Om du inte har allt för långt till havet eller är på resande fot någon gång så plocka snäckor och blå musslor och lägg i ett fat det ger en go havs kännsla. I vissa inredningsbutiker eller trädgårdsbutiker kan man köpa stora sjöstärnor mm lycka till. mvh Lisen
 
Åh vad fint det blev!! Nu är du väl nöjd hoppas jag ;)
Ja marina saker är inte så lätt att hitta...jag letar själv till mitt relaxrum.Jag undrar om jag inte såg sådana glaskulor i nät sist jag var på Maxi. Annars kanske dom har på Trädgårdsställen.Typ Blomsterlandet,Plantagen m.m.  Berätta hur det går!!

Jag brukar ta med mej stenar och snäckor och sand när man är på någon fin strand..

såg nu att du redan hade en kula :-[
 
Här har du en internetshop som har marina tillbehör http://www.marinlagret.com/default.asp?cat=Home , man skulle ju kunna tänka sig permanent fasad/väggbelysning vid uteplatsen i stil med dessa.
lampa_2430A.gif
vagg_armatur%20_2428.gif

Och varför inte en hängande fotogenlampa över bordet, mysig på varma, mörka sommarkvällar. Tas in på vintern.
sailors_lamp_8205.gif

Vill man riktigt lyxa till det så kan man ju ha en sommarklocka+ barometer ;), fast det är väl eg. rätt onödigt iof.
ur_2147.gif
barometer_2148.gif

Varning utfärdas dock för priserna, marina grejer har en ful ovana att kosta skjortan.
Själv skulle jag satsa på ordentlig belysning, som fasadbelysningen och fotogenlampan, fyller många funktioner och är dessutom vackra året om.

MVH//Christina.
 
Christina den sidan var precis vad jag behövde :D Tack!
 
Hade varit rätt fräckt att fälla in en sån här i trädäcketVentil_0382_8C.gif
E det någon som har nån idé på vad man kan sätta fast i ett fiskenät? Har än så länge bara 2 sjöstjärnor.
 
Här är en sida som har marin inredning samt keramik!

Vet inte om det är något du vill ha:

http://www.trademan.se/

Bild-2208.jpg

/mvh Patrik
 
Också jättebra sida ju! :D
 
Hoffsan skrev:
E det någon som har nån idé på vad man kan sätta fast i ett fiskenät? Har än så länge bara 2 sjöstjärnor.
Fiskar kanske? sjögräs?Jag köpte en knippe med fiskar i går på Maxi faktiskt. Dom hänger en och en i snöre som går i hop till en ögla. Det sitter lite nät o så runt några. Jätte fina faktiskt.
 
RilleRock
malo skrev:
Ett ankare kan man hitta på blocket för 800:-, väldigt marint.  :D

[bild]


[länk]

Haha ;D
Lite overkill kankse .... :)
 
SKulle jag satsa på marint tema så skulle jag fixa en FYR, på något sätt. Det finns lösa som ljuslyktor. Jag skulle nog bygga en elektrisk i rabbaten runt 1m hög.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.