Ska till våren snygga upp mitt garage oerhört mycket tänkte jag.

Svärfar gick bort och lämnade 2st Harley hojar efter sig och jag och min sambo tänkte göra om garaget till ett "Harley" garage.

Är sugen på Svart golv med Harley logga i.
Gråa väggar med Svart och Orangea ränder.
Spotar ska installeras i taket.
Nya bänkar med skåp ska sättas in.
En bar hörna ska byggas med svart folierat kylskåp.
m.m

Lite frågor ang färger och tillvägagångssätt?

Golvet är målat med någon gulaktig garagegolv färg. Hur ska man göra för att måla om? Slipa och måla eller måla över direkt?

Vad ska man använda för färg till väggar? Ska bli värme i garaget men använder inte el -elementen ännu.

Kommer lägga upp innan och efter bilder löpande här är tanken.

Tanken är att det ska bli något åt detta hållet fast med svart golv.

harley_garage1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Micke
 
Redigerat:
Rådgör med en färghandlare om färgval till golvet. Helst vill du ha en epoxi eller PU färg, men det beror på vad som ligger sen tidigare. Även om garaget inte kommer att användas för grovjobb (med tanke på barhörnan (y)) så är det ju schysst med ett golv som tål mycket slitage. En behandlingstyp som inte är jättevanlig i Sverige men som skulle bli riktigt läcker i ett HD garage är kulört betongets, typ som bets fast för betong. bild

Om du räknar med att väggarna kommer att stänkas ner eller utsättas för slitage i allmänhet så kan du dra på en Scotte GT20. Annars GT5, eller dylik helmatt.
 
  • Gilla
memike
  • Laddar…
nemlan skrev:
Rådgör med en färghandlare om färgval till golvet. Helst vill du ha en epoxi eller PU färg, men det beror på vad som ligger sen tidigare. Även om garaget inte kommer att användas för grovjobb (med tanke på barhörnan (y)) så är det ju schysst med ett golv som tål mycket slitage. En behandlingstyp som inte är jättevanlig i Sverige men som skulle bli riktigt läcker i ett HD garage är kulört betongets, typ som bets fast för betong. bild

Om du räknar med att väggarna kommer att stänkas ner eller utsättas för slitage i allmänhet så kan du dra på en Scotte GT20. Annars GT5, eller dylik helmatt.

Kommer mekas en del men kommer ej svetsa eller dyl i garaget. Haha en barhörna måste man ju bara ha nu när man kan bestämma själv.

Den bilden du länkade till såg faktiskt bra ut. Min syster och hennes man gjorde någon slags behandling på sitt golv och det blev blankt och fint. Värt att fundera på.

/Micke
 
Svart golv (mörka färger öht) kan vara effektfullt, men tyvärr äter de ljus. Gör kanske inget om man sitter i baren med en immande, el bara ställer in HDn, men om man ska meka...
Alltså, det kan vara bra att tryffera taket med ljusrör, att användas vid mek. I övrigt kan det säkert funka med ett gäng spottar.
 
  • Gilla
nemlan
  • Laddar…
Oldboy skrev:
Svart golv (mörka färger öht) kan vara effektfullt, men tyvärr äter de ljus. Gör kanske inget om man sitter i baren med en immande, el bara ställer in HDn, men om man ska meka...
Alltså, det kan vara bra att tryffera taket med ljusrör, att användas vid mek. I övrigt kan det säkert funka med ett gäng spottar.

Bra tanke där. Kan bli jobbigt om man tappar några mörka skruvar. Kanske ska tänka om och köra på någon gråton istället.

Kommer både finnas spottar och lysrörs armaturer i taket med separat styrning så man kan köra spottarna när man står där med en kall och myser :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.