Benny044 skrev:
Jag var hos seb igår och kollade läget. Fick bl a ett erbjudande om en 10_åring på 3,85% Det måste väl vara ganska bra?

//Benny

Har nu efter räntesänkningar räknat lite... Med SEB's nu gällande räntor så skiljer det ca 7000:- i ränta mot t ex FSB. Det är ju en del som man kan ha roligt för.

//Benny
 
Nya bud och dessa tar vi! :D
SEB
2.95 byggkreditiv
0.40 rabatt på bundna
0.60 rabatt på rörliga

I dagsläget blir det
3.80 på ett 10 årigt
3.15 på ett 5 årigt
 
Nya bud här med! Kontaktade SEB för ett par dagar sedan och fick ytterligare rabatt på mitt befintliga,rörliga lån.
Så just nu rörligt: 2,75%, byggkreditiv: 2.70%
 
SEB, kör allt rörligt, bottenlån bonus 0,95 % dvs fn 2,7%, topplån bonus 2,40% dvs fn 3,25%
 
3,25 på topplånet låter onekligen bra! :surprised: Hur fick du detta? Prutade du med hjälp av andra bankers ränta...?
 
Nix, endast halvdålig ::) kund under många år. Ingen prutning inblandad men en mkt bra och långvarig relation med kontaktpersonen...
 
Skandiabankens räntor är svåra att slå nu....

Bindningstider Ränta Förändring
3 mån  2,74% -0,15%  
1 år 2,62% -0,11%
2 år 2,75% -0,10%
3 år 3,05% -0,10%
5 år 3,50% -0,00%

SkandiaBanken erbjuder volymrabatter
Kunden kan fördela lånet på olika räntebindningar för samma lån. Detta ger möjlighet till god riskspridning. Övrigt: Uppläggningskostnad 0 kronor. Aviavgift vid autogirobetalning: 0 kronor.
Bolånetrappan:
Belopp Ränta
Låneengagemang på 1,0-1,499 MSEK -0,10%
Låneengagemang på 1,5-1,999 MSEK  -0,20%
Låneengagemang över 2,0 MSEK  -0,30%

Detta ger ju 2,32% för en ettåring.  :D (vid lån på över 2 milj)
Visserligen belånar de inte högre än 80%...
 
Hur fungerar Skandiabankens volymrabatter egentligen? Totalt kommer vi att låna 2-2.5 miljoner, men vill dela upp det på 2-3 olika bindningstider. Är det den totala summan vi lånar hos Skandiabanken som ligger till grund för rabatten eller är bedöms varje lån för sig?

[EDIT] Jag tolkar vid närmare eftertanke Ditt inlägg som att det är just det totala beloppet som bestämmer rabattnivån?
 
Dags att skaka liv i denna tråd!

Nordea:

3 års bunden ränta: 2,69%
5 års bunden ränta: 3,11%
8 års bunden ränta: 3,66%

D v s 0,4% rabatt.

....stämmer det att man får 0,65% rabatt på SEB om man är medlem i Villaägarna?
Även vid bunden ränta?
 
Ja, det är 0,65% rabatt på SEB. Dock bara på rörlig - det glömde jag att ange i ett tidigare ingägg! Fast det var visst i en annan tråd... :) :)
 
Nya räntor någon?

Var idag på Fsb och fick följande:
Rörligt: 2,18 %
3 år: 2,79 %
5 år: 3,33 %

Tycker det lät väldigt bra? Vi får väl se, skall ut och ränteshoppa bland övriga banker nästa vecka.

Någon annan som har lite färska noteringar?

//Helena

 
På HB fick jag i dag dessa räntor om jag vill räntesäkra för omsättning av kreditiv till villalån i mars -06:

2 år 2,67%

5 år 3,44%

8 år 3,99%
 
Vi hade oturen att de bundna räntorna gick upp 0.2% precis innan vi hann teckna lånen nu. De här räntorna har vi på våra lån:

Rörligt (3 mån) : 2.4%
3 år : 2.85%
5 år : 3.25 %

Topplån : 3.15 %

Tillägg: Detta är alltså hos SEB i Stockholm
 
Fick följande på SEB.

Topplån: 3,15
Rörligt: 2,50
4-årig: 2,85
8-årig: 3,50

 
Är det någon som lyckats få offerter från bankerna utan att 'offra' ett personligt besök?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.