Ska sätta upp lite ångspärr, rådjursnät m.m. Så jag tänkte köpa mig en prisvärd klammerpistol. Behöver inte vara top of the line, men samtidigt inget skit heller. El, trycklyft eller batteri funkar.
Förslag?
 
Manuell pistol eller hammare??
Jag förordar ju Isaberg-Rapid eftersom jag bor i samhället.. ;)
Deras produkter med "140" klammern funkar till det mesta plus att klammern är lättilgänglig....
jag har 3 modeller själv och är nöjd
 
Jag köpte el-drivna Rapids "hobby" pistol för ett antal år sedan. Ett gäng stolar och plast i ett förråd och garage senare tuffar den fortfarande på. Trodde inte själv att det gröna plastmonstret skulle funka så bra som den gjort. Rekommenderas!
 
Jag köpte en klammerhammare och den fungerade riktigt bra till väggarna. Men taket var svårare så där gick jag loss med en vanlig manuell.
Skulle helt klart göra likadant igen och kände inte att jag skulle behöva en el/luft. Gällde ångspärr i garage på knappt 70kvm.
 
Jag tänker mig nog främst en automatisk av något slag. El/tryckluft/batteri eller motsvarande.

071017.jpg
 
En luft Bosch på Duabhuset?? eller en Batteri Rapid ??

Det finns ju oändligt med olika typer av klammer, ska du sätta papp/plast bör ju klammern inte vara för smal osv..
Jag hade nog kollat av utbudet av klammer (modell/fabrikat osv) i min närhet och skaffat apparat efter det....
Du kommer bli skogstokig om du hänger knäveck i en takstol o klammer tar slut och måste in på datorn o lägga en order, som du sen får vänta en vecka på i sämsta fall...

Det finns nog dugliga alternativ på både Biltema, Classe, K-rauta osv osv.....eller den på Jula som du tydligen kikat på....
 
En batteridriven kanske är att föredra. Vad tycker ni jag ska välja för mått på klamrarna om jag ska sätta upp en ångspärr och ett rådjursnät?
 
Det som blir avgörande i ditt fall lär bli hur grova klammer nätet kräver. Plasten skall bara hållas uppe tills du får på skivorna så de klarar sig med väldigt klena och korta klammer.
 
Robert-san01 skrev:
Plasten skall bara hållas uppe tills du får på skivorna så de klarar sig med väldigt klena och korta klammer.
så sant, tyvärr så är det ju aldrig vindstilla när man håller på med plast o papper ute..."Lex Diablo" ;)
 
Har ev en Senco klammerpicka som jag inte använder. I skick som ny. Tryckluft.
 
Remne skrev:
så sant, tyvärr så är det ju aldrig vindstilla när man håller på med plast o papper ute..."Lex Diablo" ;)
Som jag förstått det är det inomhus, ex på den oinredda vinden som hon skall sätta spärr, där lär det inte blåsa orkan.
 
Robert-san01 skrev:
Som jag förstått det är det inomhus, ex på den oinredda vinden som hon skall sätta spärr, där lär det inte blåsa orkan.
Ok, ja det är ju naturligtvis så....förutom på torsdagar då ärtsoppan ska ut.....
Jag va nog inskränkt i min egen lilla värld då de allt som oftast råkat vara utomhus.....:surprised:
 
Det blev en batteridriven Bosch PTK 3,6V för 449 kr på Hornbach. Det kändes prisvärt och funkar nog för mina behov.
 
Biltemas tryckluftsdrivna funkar bra, oerhört skillnad mot att köra allt för hand. Enda risken är att man lätt sätter dit några extra klammar hela tiden eftersom det går så lätt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.