Jao, därför jag ville förtydliga...litar inte alltid på att man gör samma tolkningar :)
 
S
rufsen skrev:
Jao, därför jag ville förtydliga...litar inte alltid på att man gör samma tolkningar :)
vi får se va jtl skriver sen. :)
jag hoppas väggen håller när du fått upp hatthyllan/skostället/rockhängaren. :)
 
Jag menade att jag tror M5 duger lika bra/dåligt som M6 till din hylla. Jag har aldrig använt större än M5.

Sedan står jag också fast vid att jag valt att bygga en vägg/regelverk i trä utanpå väggen som är väl förankrat i reglar (och i gips) som jag sedan fäst hatt/sko-hyllan i. Även om du håller kolla på att ingen sätter sig på skohyllan kommer någon förr eller senare inte motstå frestelsen.

Varför inte köpa lite planhyvlade i ek, lacka dem och gör något snyggt bakom? Eller kanske något annat som passar hos just er?
 
Har du "benen" ända ner mot golvet? Om du har det så behövs det inte mycket till infästning. Då räcker det nog bra med lite kraftigare molly eller liknande. Såg nån bild där benen slutar ovanför golvet och då blir det ju hyfsat stor belastning på infästningen, särskilt om nån tungviktare får för sig att sätta sig på skohyllan.
 
Haha, alla tungviktare får stanna i dörren :D skämt åsido, jag tror inte någon kommer sätta sig där...så kraftig är inte ramen så den ger intryck av att hålla för en hel person (enligt "manualen" tål den inte mer än 50KG) och sitthöjden blir också ganska låg i den höjd jag vill montera den. Den skall monteras uppe på väggen, en bit ovanför listen, så den vilar inte på något. Eh, tar en halvchansning å kör på M5...vill inte "förstöra" den tapetserade väggen bakom med något extra träverk bakom. Sen när hela väggen rasar ner när en tungviktare sätter sig på skohyllan så får jag väl åtminstone lägga upp en bild här, det är jag skyldig Er isåfall :D
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.