Hejsan.
Undrar om det är ngn som har en lösning, eller vet ngn som kan lösa problem med min CTC Electronic panna. (Strängnäs med omnejd)
Panna ska enligt tidigare husägare vara från 2004, ingen aning, inte forskat i det.

Vad är då problemet?

Den kör ut för varmt vatten i systemet, (40 grader, eller mer om inte jag slår av pannan ngr timar om dagen, istället för ca 20-25 vid rådande utomhus temp). Har den på programval B, lågvärmesystem, då det går samma vatten i element som i delar av hustes golvvärmesystem.
Likaså, så går den bara på steg 7,4kw (konstant hea tiden), istället för att slå av och på som den gjort tidigare, och på såsätt hålla den temp den ska hålla enligt programval.
Har lyckats "återställa den" genom att slå av huvudbrytaren till pannan, och startat om den, men nu funkar inte det heller. Så, då undrar jag, vad är problemet?
Fel på kretskortet/programmet??

Vad har jag kollat?

Jag har mätt upp både utegivare, och tempgivare för vattentemp, och dessa fungerar som de ska, heller inga kabelbrott mellan dessa. Jag har kollat säkringar, jag har bankat på den ( :cool: )....inget hjälper.

Så, nu undrar jag om ngn vet ytterligare knep, eller om ngn könner till en bra firma/elektriker som kan fixa/titta på denna.

Med de vänligaste hälsningar
 
Redigerat:
Luktar styrfel, ta kontakt med ctc och beskriv felet och se vad de har att säga.

mvh
 
Mmm....tror det jag med.
Har kontaktat en CTC återförsäljare... får se vad dem säger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.