Fukta upp hålet, sedan gipsbruk, fäst dosan med skruv. Sedan när det torkat ta bort skruv.

Eller välj rätt dosa från början.
 
Köp en dosa där du kan justera fäst ringen i djupled (så att du kan justera ringen till att liva med kaklet), bila upp hålet lite till, fäst dosan med bruk.
 
Ja gipsbruk eller möjligen sättlim låter bättre än fogskum. Skummet har en tendens att fortsätta expandera i flera timmar efter appliceringen. Risk att dosan trycks ut så fort man vänder ryggen.
 
  • Gilla
Lambis
  • Laddar…
Hur ser en dosa för massiva betongväggar ut då och hur fäster man dem? Överallt hittar jag bara sådana för skivor, gula, gröna och senildosor.
 
Tackar! Sån har jag aldrig sett förut.

Det verkar som att man måste vara ganska noggrann och borra hålet i väggen med dosfräs för att den ska fastna. Om man slår upp ett hål med bilmaskin eller slägga är man nog tillbaka i TSs problem med att fästa den.
 
Men att fästa en dosa i betongväggar är INGET problem, man petar in lite bruk mellan dosan och hålets väggar och dosan sitter som gjuten efter ett dygn.
Jag fattar inte varför man ska göra ett problem av det som inte är nått problem??????
 
  • Gilla
el_richard och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.