D09
Hej hej

Fått ett udda stopp i centraldammsugaren, har försökt med att peta loss stoppet med en slang men icke, försökt med att koppla på en slang på en industridammsugarare.

Några tips på hur man får loss "pluggen" ?

Säkert lillgrabben som stoppat i en kloss eller något annat kul ;)
 
Suga baklänges?

Använd en dragfjäder för att dra igenom något lagom stort som tar med sig proppen?
 
Jag fick stopp i mina rör för en tid sedan, plockade isär böjen och hittade en fullång blyertspenna! Trodde inte det gick att suga upp en penna ens om man försökte.
 
MathiasS skrev:
Suga baklänges?

Använd en dragfjäder för att dra igenom något lagom stort som tar med sig proppen?

Bet måste bli aguS
 
D09
MathiasS skrev:
Suga baklänges?

Använd en dragfjäder för att dra igenom något lagom stort som tar med sig proppen?
Gjorde ett försök att suga baklänges, fick upp lite papper men fortfarande stopp..

Har försökt med flexslang, vattenslang, wire.. Funderar på hammarband ha ha

Funderar på om jag bara packar det hårdare när jag försöker komma igenom.

Skulle haft en kompressor hemma så man kunnat blåsa rejält tryck tillbaka :/

Eller en videokamera för att se var stoppet är :)
 
D09
Misstänker att stoppet är ca 1 - 1,5 meter in i schaktet.. Och sen ca 4 meter till nästa ände..

Börjar ångra att jag stängde schaktet ha ha
 
...problemet är väl att det inte bara är EN sak som sitter där, utan ett helt plockepinn + ett par strumpor.
 
D09
MathiasS skrev:
...problemet är väl att det inte bara är EN sak som sitter där, utan ett helt plockepinn + ett par strumpor.
Kanske en katt ;)
 
D09
Problem löst :)

Tog några dagar innan sambon erbjöd en bra deal för att få mig att fixa dammsugaren men idag så ;)

Nä, jag kopplade på en betydligt starkare industridammsugare på olika anslutningar längs vägen och det rasslade gott

Dock inga katter eller annat mysko :)
 
Nu vill vi ju höra dealen också?
 
D09
Stefan N skrev:
Nu vill vi ju höra dealen också?
Sambon skulle ta hand om en maskin tvätt ;)
 
D09 skrev:
Sambon skulle ta hand om en maskin tvätt ;)
Ja, eller hur?? :rolleyes:
 
D09
Remne skrev:
Ja, eller hur?? :rolleyes:
Japp, inkl hänga på tork :)

Inser nu att jag missade vikningen i dealen :(
 
Hemmakatten
Men du som var så glad åt att få sköta tvätten, skriva projektplaner med avprickade små delmål, organisera tvättstugan, allt skulle bli luftigt och lättskött. Har du redan ledsnat efter, ja hur många veckor är det nu, att du med glädje byter bort ett tvättpass mot en massa damm och annat skit i en dammsugare?;)
 
D09
Hemmakatten skrev:
Men du som var så glad åt att få sköta tvätten, skriva projektplaner med avprickade små delmål, organisera tvättstugan, allt skulle bli luftigt och lättskött. Har du redan ledsnat efter, ja hur många veckor är det nu, att du med glädje byter bort ett tvättpass mot en massa damm och annat skit i en dammsugare?;)
Ha ha är ju skittråkigt med tvätt ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.