Håller på att rita på en tillbyggnad för en sommarstuga och är intresserad av era åsikter. Som sagt detta är en sommarstuga så antalet kvadratmetrar är begränsade, därav hall/badrum litet. Huset längst till vänster är dagens sommarstuga. Tanken är att vi ska gjuta en platta för köksdelen och plintar under "vardagsrummet" längst till höger. Kommunen håller på att gräva för vatten/avlopp.

Jag kommer lägga upp riktiga bilder när projektet drar igång på riktigt.

Kom nu med funderingar/tips och idéer ris/ros! :D


reglar 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De planerade nybyggda rummen

planskiss.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Planskiss. Öppning från hall till kök saknas.
Det enda sovrummet ligger längst till vänster. Tomten har 2 små fristående gästhus.

grund 6.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Planerad grund. Tanken är att vi kommer ha öppet i tak i högra delen så vi måste eventuellt förstärka grunden efter kraftberäkning.

grund2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ri 4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De 2 nya kropparna.(bortse från takutsprånget till vänster, så ska det inte se ut ;). Bortsidan av taket går i liv med varandra.
 
Över 100 pers som varit inne och ingen som tycker något. Jag är helt övertygad att det finns massa saker jag borde tänkt på. Bring it on! :)
 
Varför olika grund?
Personligen har jag svårt för alla dessa vinklar du får med din typ av byggnation. Gillar planlösningen.
 
Det blir billigare. Vi gjuter plintarna själva. I köks o badrumsgolvet lägger vi vatten och avloppsledningar + el och armering så dom ligger isolerade.

Förstår vad du menar med vinklar. Vi resonerade så som att nybyggnationen inte skulle vara en egen kloss. Sen blir vinkeln annorlunda vid entrén då den sticker ut en bit.
 
Det blir troligtvis både billigare och bättre att riva stugan och bygga helt nytt istället.
 
IMG_2397.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Före
 
20151106_113827.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter
 
  • Gilla
stice
  • Laddar…
20151106_113801.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
20151106_113740.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Blev ju bra!
 
Tack! ☺
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.