Kan det vara en ide att blockera alltför stora citeringar? Ser ibland citat flera sidor långa där skribenten bara skriver ett eller ett fåtal ord, "sjysst" eller nåt. Kanske krav på en viss mängd text i relation till mängden citat?
 
  • Gilla
Korvgubbe och 6 till
  • Laddar…
ullberg
Ja, det kan vara lite irriterande, dock tror jag inte det går att mäta på text, problemet tycker jag uppstår framförallt när det gäller bilder (många bilder) i ett inlägg, när det citerats ett par gånger för att säga "Bra jobbat!" blir det omöjligt att hitta i tråden...

/U
 
Kanske går det att punkta av fööör långa citat med t ex en läs mer-länk. Jag ska kolla med Flommy om det är enkelt att lösa.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Långa citeringar skulle kunna ersättas med en länk tillbaka till orginalinlägget.
 
mycke_nu skrev:
Långa citeringar skulle kunna ersättas med en länk tillbaka till orginalinlägget.
Alla vet nog inte att det går att klicka på pilen till höger om "mycke_nu skrev" för att komma till originalinlägget. I mobilskinnet så är det lite tydligare eftersom där är hela "mycke_nu skrev" länkat.
 
Redigerat:
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Hade ingen aning om det. Där ser man.
 
citat.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väldigt irriterande. Men detta är väl mest en fråga om nätikett än tekniska funktioner. Möjligen borde man omöjliggöra citat av mer än EN bild åt gången.....
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Varför kan man inte markera den mening el likn som man vill citera, trycka på citatknappen, och få det inom citattecken med författare?

Om man bara trycker på citatknappen får man med hela inlägget, samt författare.

Nu får man klippa och klistra, och i sitt eget inlägg markera citatet man kopierat & klistrat - trycka på citatknappen - och själv manuellt lägga till författare, (om man orkar).

Det är alltså inte konstigt att det blir många citat med hela inlägg.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Utmärkt ide, speciellt om man kan markera och citera flera delar efter varandra. Det underlättar enormt när man vill besvara ett inlägg i flera delar.

Man kan också tänka sig att som utgångspunkt ha hela citatet. Med en knapp läggs [/quote]\n[quote xxxx] in där cursorn står. Därefter kan man skriva in sitt svar däremellan.
 
Screen Shot 2014-01-29 at 5.49.13.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En mer modern lösning hade varit high-light, drag and drop. Men antagligen finns det gränser för vad som är möjligt i programvaran.
 
Oldboy skrev:
Varför kan man inte markera den mening el likn som man vill citera, trycka på citatknappen, och få det inom citattecken med författare?

Om man bara trycker på citatknappen får man med hela inlägget, samt författare.

Nu får man klippa och klistra, och i sitt eget inlägg markera citatet man kopierat & klistrat - trycka på citatknappen - och själv manuellt lägga till författare, (om man orkar).

Det är alltså inte konstigt att det blir många citat med hela inlägg.
Jag tycker det verkar som en bra ide. Men jag tycker det är viktigt att det framgår att inte hela inlägget är med i citatet (om det inte är det). Vissa meningar kan ju bli väldigt konstiga om man tar dem ur sin kontext.

Jag brukar försöka meddela om jag har ändrat eller klippt i citatet. Men jag kommer säkert inte alltid i håg det, och jag vet att inte alla gör så över huvud taget.
 
Har vi regler kring citeringar i forumet? Man bör inte citera föregående inlägg.
 
Just det borde vara enkelt att förhindra i programvaran.
 
Per Eskilsson skrev:
Alla vet nog inte att det går att klicka på pilen till höger om "mycke_nu skrev" för att komma till originalinlägget. I mobilskinnet så är det lite tydligare eftersom där är hela "mycke_nu skrev" länkat.
Sedan senaste uppdateringen av androidappen så saknas "xxx skrev" samt att det citerade inlägget ej är länkat.
 
injonil skrev:
Har vi regler kring citeringar i forumet? Man bör inte citera föregående inlägg.
Det visste jag inte. Jag har alltid tänkt att ett inlägg som inte är svar eller citat på ett annat, är svar till TS första inlägg.

Om man kommer in i tråden efter hundra inlägg, och har ett klokt och förlösande svar till första inlägget; bör man citera första inlägget då, så att folk fattar att det är det man svarar på?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.