Som rubriken lyder ska jag byta ut toastolen. Den är limmad med våtrumssilikon och tyvärr står den delvis dikt an mot klinkergolvet. Jag har använt brytkniv för att skära loss silikonet, men jag kommer alltså inte åt runt hela stolen.
Jag vill ju inte bryta o bända, finns väl risk att klinkern lossnar är jag rädd för, o därför tar jag mer än gärna emot tips. Har sökt lite här på forumet, men inte hittat något kring detta, mer än at jag ska ställa nya stolen på typ tändstickor när den ska limmas. :)
 
Kanske multitool med lämplig klinga.
 
Ståltråd av något slag kanske kan funka?
 
Tackar för förslag!
Jag ska testa ståltråd. Funderar även på en spackelspade.
 
  • Gilla
Åqv
  • Laddar…
Multitool får nog bli sista utvägen. Har varit inne på att förstöra stolen, det är ju bara en Svedbergs...:rolleyes:
 
Gitarrsträng .10 upp till .24, inte spunnen dock! :) Funkar kanon.
 
  • Gilla
simonh2 och 1 till
  • Laddar…
Tack Tallguy196! Det ska jag testa.
 
T
Tandtråd?
 
Fisklina kanske och såga dig fram. Har för mig att dom som river silikonade akvarium brukar använda det.
 
  • Gilla
svlcm
  • Laddar…
Fisklina och gitarrsträng, bra tips, ibland är detta forum så härligt! :)

Jag har hållit på att försöka få ner en hylla från en vägg i badrummet som är silikon'ad utan att skada våtrumsväven bakom så brytkniven fick jag lägga åt sidan. Slaktade nyss dotterns gitarr och vips var hyllan borta!

Dottern får stämma om gitarren när hon kommer hem från skolan tror jag... :surprised:
 
  • Gilla
David_St och 3 till
  • Laddar…
anders07 skrev:
Fisklina och gitarrsträng, bra tips, ibland är detta forum så härligt! :)

Jag har hållit på att försöka få ner en hylla från en vägg i badrummet som är silikon'ad utan att skada våtrumsväven bakom så brytkniven fick jag lägga åt sidan. Slaktade nyss dotterns gitarr och vips var hyllan borta!

Dottern får stämma om gitarren när hon kommer hem från skolan tror jag... :surprised:
Du få nog köpa en ny sträng åt henne. De brukar gå av om man tar väck dem och sätter tillbaka dem igen.
 
Korvgubbe
Det lägst antalet strängar man byter på en gitarr är sex stycken.
 
Lånar tråden lite. Har bytt ut en stol och den nya har mindre fot och därför är det kvar gammal silikon på klinkern som är svår att fp bort. Något bra knep för det? Har prövat med t-röd med det bet dåligt.
 
Det finns speciellt lösningsmedel för silicon!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.