Hejsan

När jag ska ladda upp bild från datorn när jag skickar PM funkar inte det. När laddrutan kommer upp har den rutan för webbadress default och så står det en text att jag ska klicka på fliken Från din dator ovan. Men det finns inget att klicka på. Om jag provar att klicka på infoga bild här i detta meddelande nu så finns de båda flikarna där. Men inte alltså när jag ska skicka ett pm.
 
Stämmer bra. Samma hos mig:

Ladda upp.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Detta är mycket iriterande kan inte site ägaren fixa det? Är troligen någon inställning i programvaran som används.....
 
Det har aldrig gått att PMa bifogade bilder eftersom andra då skulle kunna se bilderna som skickats med. Texten "Ifall du vill ladda upp en bild från din dator, klicka på Från din dator här ovan" är en generell översättning som inte bara syns här utan även i den vanliga bilduppladdning. Får helt enkelt ändra på den texten.
 
Men jag vill ibland kunna skicka bilder med PM, kan ni inte fixa det istället :)
 
Det ska inte snickesnackas så mycket på PM. Posta på forumet så alla kan se istället! ;)
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Jag håller med MathiasS att det är bättre att posta i forumet så att fler kan läsa och tycka till.

Men orsaken till att det inte går att bifoga filer till personliga meddelanden är att bifogade bilder inte är personliga utan publika.
 
Var kan jag se fotona jag laddat upp?
Trycker jag på Photos under My Activity på min profilsida står det bara "No Recent Activity".

Sen var det i detta fallet inte fråga om något snickesnack, utan ett privat ärende.
 
Mikael_L
MathiasS skrev:
Det ska inte snickesnackas så mycket på PM. Posta på forumet så alla kan se istället! ;)
Jag håller med Mathias, men samtidigt har jag faktiskt vid något tillfälle saknat möjligheten att skicka med bild i PM'et.

Men det är trots allt så sällan, och det går ju att fixa på andra vis, att jag inte tänker be forumadministratörerna fixa något. :)
 
Jag saknar det väldigt ofta men som tur är finns ju forumbilder.se Gratis och funkar jättebra.
 
thomasx skrev:
Var kan jag se fotona jag laddat upp?
Trycker jag på Photos under My Activity på min profilsida står det bara "No Recent Activity".

Sen var det i detta fallet inte fråga om något snickesnack, utan ett privat ärende.
För tillfället kan du inte se vilka bilder du laddat. Detta är dock något vi jobbar på och försöker få till inom kort.
 
Per Eskilsson skrev:
För tillfället kan du inte se vilka bilder du laddat. Detta är dock något vi jobbar på och försöker få till inom kort.
Ok, och det är då de även blir publika?
 
Nej, jag tror faktiskt de går att se innan dess men det är mycket möjligt att man behöver ha adressen till dem för att kunna se dem (just nu).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.